مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

اگر قصد خرید نردبان دارید و یا می خواهید با انواع نردبان مانند نردبان خانگی، نردبان کشویی مخابراتی، نردبان مفصل دار یا نردبان صنعتی آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نردبان

با تغییر سبک زندگی جوامع بشری و افزایش جمعیت، ابعاد محل سکونت و محل کار انسان ها کاهش یافته و نوع معماری رو به سمت استفاده بهینه از تمام بخش های یک خانه یا یک اداره یا یک فروشگاه و... نهاده است.

استفاده از قفسه بندی ها تا سقف و انباری ها و سقف های کاذب سبب شده تا برای دسترسی به این موقعیت ها از یک وسیله کمکی استفاده شود. خوشبختانه به علت کمبود جا وسایل بالا نردبان های کم جای زیادی تولید شده از جمله نردبان های تاشو که به راحتی قابل استفاده هستند و فضای کمتری را اشغال میکنند.

 لازم به ذکر است که هر نردبان صرفاً جهت مصارفی که برای آن طراحی شده است، مورد استفاده قرار داده می شود که از این مورد می‌توانیم به پیشنهادها و توصیه‌های تولیدکننده ها مراجعه نماییم.

در اینجا شما را با انواع نردبان و خصوصیات و ویژگی و مصارف آن ها آشنا می کنیم.

 انواع نردبان از نظر جنس آن :

  • نردبان های فلزی ( آهنی )
  • نردبان های آلومینیومی
  • نردبان چوبی

نردبان چوبی: در گذشته از آن به عنوان یک وسیله کمکی استفاده می شد. بنا بر هدف استفاده ارتفاع های متفاوتی داشت ولی در زمان حال به علت جاگیری زیاد و عدم استحکام کافی و کارایی کم استفاده از آن کم رنگ شده است.

نردبان های آلومینیومی : این نردبان ها،بسیار سبک هستند و در مدل های خانگی و صنعتی تولید میشوند، نردبانهای صنعتی  ریل های سرتا سری یا نواری شکل دارند ولی نردبان های خانگی یک طرف پله و یک طرف پایه دارند و ارتفاع آنها کم است و جای پای پهن تری دارند.

نردبانهای آلمبنیومی صنعتی ، پله های آنها از جنس آلومینیوم بوده و به شکل منظمی به ریل ها، به وسیله پرچ (پرس) و یا گیره رابط به هم متصل می شوند برتری این نوع اتصال این است که حتی به سختی شل ویا خراب نمی شود.

 این نوع نردبان ها وزن کمی را نسبت به انواع نردبان ها دارند.

نردبان های آلومینیومی برای استفاده در محل های که در نزدیکی جریان برق است مناسب نیست.

انواع نردبان براساس کارایی :

ابعاد و ارتفاع نردبان ها با هم تفاوت دارد. عموما نردبان صنعتی گران تر هستند و انتخاب آنها برای مصارف خانگی پیشنهاد نمی شود. همچنین نردبان های خانگی ارزان تر و سبک تر و کوتاه تر است.

نردبان خانگی: این نردبان ها از ۲ پله تا ۷ پله ساخته می شوند و معمولا از فلز (آهن و آلومینیومی) می باشند. نردبان خانگی دارای پله هایی کمی پهن تر می باشند و تعادل بسیار خوبی دارند و کار با آنها برای ساعات متوالی بسیار راحت تر می باشد به صورتی که استفاده کننده احساس خستگی کمتری دارد.

در نردبان خانگی تلاش بر این بوده است وزن نردبان سبک تر و قابلیت حمل آن آسانتر شود.

نردبان صنعتی: نردبان یکی از ملزومات مهم و پرکابرد در انجام کارها و امور فنی است. نردبان از زمان قدیم با تنوع پایین به صورت چوبی و آهنی مورد استفاده قرار می گرفته که البته بسیار جاگیر، نا ایمن و سنگین هم بودند.

 در زمان حال نردبان های مفصل دار چهار تکه با شش مفصل مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت بهره گیری استفاده در ۱۲ حالت مختلف را به ما می‌دهند. این نردبان ها از چهار تکه تشکیل شده اند که پس از باز شدن بلندی بیش از ۴ متر در حالت یک تکه و ایستاده را به ما می دهد. اندازه های استاندارد این نردبان ها در حالت جمع شده سبب شده که حتی با یک ماشین سواری قابلیت حمل داشته باشد. جنس این نردبان ها به صورت کاملا آلومینیوم فابریک است.

این نردبان دو پایه T مانند دارد که قابل نصب در هر دو سمت نردبان را داراست. به علت برخورداری از پایه هایی لاستیکی از سر خوردن مانع شده و باعث ایجاد تعادلی صد در صدی می‌شود. این کالا به صورتی هشتی شکل، با ارتفاعی بیش از ۲ متر به قله خود می‌رسد که این چنین ارتفاعی برای به کارگیری در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، انبارها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌ها و همین طور مساجد مناسب است. همچنین بهره گیری از این نردبان ها در بیرون منزل و یا داخل حیاط آن و البته فروشگاه‌ ها و اداره ها و... مناسب است. مفاصل فولادی این نردبان با استفاده از پیچ و مهره به بدنه آن وصل شده و این موضوع سهولت تعویض آن‌ها در صورت خرابی را ممکن می‌سازد.

نردبان های کشویی مخابراتی: نردبان مخابراتی ساخته شده از ۲ یا ۳ نردبان مجزا هستند که به شکل کشویی و البته موازی با همدیگر حرکت می کنند و از ارتفاعی ۳ متری تا ارتفاعی ۹ متری موجود هستند. 

ارتفاع  نردبان مخابراتی در شکل هشت یا همان دو طرفه از ۱.۵ متر تا ۵ متر است.  جنس اینگونه نردبان آهنی و آلومینیومی می باشد که بسیار کاربردی است.  

استحکام و به نوعی دوام این نردبان ها از گونه های دارای مفصل و تلسکوپی ها بسیار بیشتر بوده و البته به ندرت فرسوده یا خراب می شوند. 

مدل های شناخته شده انواع  نردبان :

نردبان صنعتی: مفصل دار ( مدل هارمونی ) کشویی مخابراتی ( مدل الگانت ، تک صنعت ، اکسلنت ) 

نردبان خانگی : مدل ایران پایه پله پهن ، اطلس ، کلاسیک ، هایلوکس 

نردبان خوب را از کجا بخریم؟

ما در پایان این مطلب می خواهیم مرجع خوبی برای خرید انواع نردبان را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه "قفسه کرج" (www.ghafasekaraj.com) انواع نردبان را ملاحظه کرده و با دیدن تصاویر آن از ویژگی هایش هم آگاه شوید. دست آخر نردبان مناسب خود را انتخاب کرده و آن را در هر شهری و محلی از کشور عزیزمان ایران که زندگی می کنید دریافت کنید.

لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده در این مطلب در فروشگاه قفسه کرج موجود بوده و شما می توانید از این تنوع محصول بهره ببرید. تمامی نردبان های موجود در این فروشگاه اعم از نردبان خانگی، نردبان صنعتی، نردبان مخابراتی ضمانت نامه کتبی داشته و البته از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار هستند

کد خبر 567782

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha