مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر ایتالیا به شهروندان ناپل که از بحران زباله در این شهر رنج می‌برند قول داد تا پایان ماه جاری میلادی خیابان‌هایی پاکیزه را به آنها تحویل دهد.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، سیلویو برلوسکنی در بازدیدی از این کلانشهر واقع در جنوب ایتالیا به خبرنگاران گفت دولت ایتالیا در آستانه انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که همه زباله‌ها را دفع خواهند کرد.

از دسامبر گذشته کوه زباله داخل و حوالی خیابان‌های شهر ناپل را احاطه کرده است. ظرفیت مکان‌های دفع زباله پر شده است و ساکنان این شهر اجازه ایجاد تاسیساتی جدید را نمی‌دهند.

انتقال قطاری مملو از زباله به آلمان تا حدی از بحران زباله در این منطقه کاسته است. برلوسکنی جزییات بیشتری را درباره قراردادهایی که قرار است منعقد شوندد، ارایه نداد اما گفت خیابان‌ها پاکیزه خواهند شد.

رییس دولت ایتالیا گفت: «به مدد این توافقنامه‌ها که ظرف دو سه روز آینده نهایی می‌شوند، ما می‌توانیم تضمین کنیم که تا پایان ژوئیه هیچ زباله‌ای در خیابان‌ها نخواهد ماند.»

دولت ایتالیا دستور ساخت تاسیسات جدید دپو زباله و زباله‌سوزی را داده است. سربازان بر این پروژه نظارت دارند تا از اعتراض‌های ساکنان جلوگیری کنند. برلوسکنی اعلام کرد اولین تاسیسات زباله‌سوزی در ماه ژانویه آینده راه‌اندازی خواهد شد

کد خبر 56777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز