رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری دومین دوره جشنواره مجازی «خش‌دلانه» خبر داد و گفت: با توجه به تجربه موفق جشنواره اول و کشف استعدادهایی در زمینه استندآپ کمدی و طنز تصمیم گرفتیم دومین دوره این جشنواره را هم برگزار کنیم.

طنز

به گزارش همشهری‌آنلاین، عباس ملازینلی افزود: جشنواره دوم در قالب موضوعاتی همچون؛ سلامت، بهداشت و ویروس کرونا، همدلی و مشارکت اجتماعی، آسیب های اجتماعی، امید و افزایش نشاط و ارتقاء و تحکیم بنیان خانواده طراحی شده است.

وی با بیان اینکه دومین دوره جشنواره «خش دلانه» فرصتی برای نمایش استعدادهای نهفته‌ در عرصه‌ی طنز و استندآپ کمدی است، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سازمان، اجرای برنامه‌هایی در راستای  افزایش نشاط اجتماعی است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، این برنامه برخلاف سال گذشته که در سطح شهر و پارک ها برگزار شد، امسال به صورت کامل در فضای مجازی اجرایی می شود.

ملازینلی تصریح کرد: با توجه به برگزاری کنگره‌ی ۴ هزار شهید استان در اسفند ماه، بخش ویژه ای با عنوان نمایش طنز «جبهه و دفاع مقدس» در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد آخرین مهلت ارسال اثار به دبیرخانه‌ی جشنواره را ۱۵ آذرماه عنوان کرد و ابراز داشت: اعلام نتایج آثار پذیرفته شده ۲۰ آذرماه، برگزاری و نمایش آثار ۲۵ تا ۲۷ آذرماه و آیین اختتامیه‌ی مجازی آن  ۲۸ آذرماه برگزار خواهد شد.

ملازینلی عنوان داشت: علاقه مندان می توانند آثار ضبط شده‌ی خود را به فضاهای مجازی سازمان که اعلام می‌شود و یا به صورت پستی به دبیرخانه‌ی جشنواره به نشانی خیابان کاشانی روبروی پارک هفتم تیر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ارسال نمایند. همچنین شماره تلفن های ۰۳۵۳۸۲۷۷۶۵۰ و ۰۹۱۳۷۴۹۷۶۴۳ برای هماهنگی های بیشتر درنظر گرفته شده است.

جشنواره خش دلانه ۲؛ تزریق امید و نشاط به جامعه است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط و شادابی در شهر با توجه به شرایط بحرانی کرونا گفت: در شرایط فعلی که مردم باید برای حفظ سلامت خود در منازل بمانند سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به عنوان متولی برگزاری فعالیت های اجتماعی در شهر وظیفه دارد در زمینه تزریق نشاط به جامعه قدم بردارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ غلامعلی سفید افزود: اولین جشنواره خش دلانه توانست این نشاط و پویایی را به جامعه تزریق کند و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا دومین جشنواره نیز برگزار شود تا بتواند بخشی از فشارهای روحی ناشی از بیماری کرونا را در جامعه کاهش دهد .

وی تصریح کرد: البته فایده برگزاری چنین جشنواره هایی تنها به نشاط اجتماعی ختم نمی شود بلکه می تواند سبب شناسایی و شکوفایی استعداد هنرمندانی باشد که تاکنون توجهی به آنان نشده و یا فرصتی برای بروز توانایی های خود در این عرصه پیدا نکرده اند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال شاهد برگزاری اختتامیه دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد هستیم، گفت: از آنجا که در جبهه‌های حق علیه باطل و دوران اسارت نیز بسیاری از رزمندگان هنرمند برای روحیه‌بخشی به یاران خود به اجرای برنامه‌های نمایشی به ویژه نمایش طنز می‌پرداختند، همکاران ما در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی بخش ویژه نمایش طنز «جبهه و دفاع مقدس» را طراحی کردند که امیدواریم آثار فاخر در این زمینه خلق شوند.

سفید در پایان با اشاره به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله اجتماعی توسط شهروندان اذعان داشت: با توجه به شرایط فعلی جامعه جشنواره خش دلانه ۲ در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 567465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha