رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره میزان ترافیک پایتخت در ساعات ممنوعیت تردد و نیز آغاز جریمه خودروهای متخلف به وسیله دوربین‌ها توضیحاتی ارائه داد.

محدودیت تردد - جاده - پلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدودیت‎هایی ترافیکی کرونایی در پایتخت گفت: همان‌طور که قبلا اعلام شده بود این محدودیت‌ها از اول آذرماه آغاز شده و براساس آن تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع اعلام شد.

وی با بیان این‌که در نخستین شب، این طرح به شکل هشدار و ارشادی اجرا شد، افزود: در این مدت سعی کردیم به رانندگان هشدارها و آموزش‌های لازم را بدهیم.

حمیدی ادامه داد: اما از یکشنبه شب خودروهای غیرمجازی که اقدام به تردد در سطح شهر کرده بودند به وسیله دوربین‌ها و به مبلغ ۲۰۰هزار تومان برای هر شب جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره جریمه خودروها در سفرهای بین‌شهری نیز گفت: خروج خودروها با پلاک تهران و ترددشان در دیگر شهرها یک میلیون تومان در هر شبانه‌روز را در پی خواهد داشت که از سوی همکاران من اعمال خواهد شد.

وی درباره صدور مجوز برای مشاغل نیازمند تردد شبانه نیز توضیح داد: مشاغلی مانند سازمان‌های امدادی، درمانی و... که فعالیت آنها ضروری است مشخص شده و لیست آنها به همراه شماره پلاک خودروهای مجاز آنها به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است. سازمان‌هایی که هنوز لیست خودروهای خود را اعلام نکرده‌اند باید این لیست را به فرمانداری اعلام کنند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، معیار عدم جریمه از سوی پلیس لیستی است که از فرمانداری گرفته شده و در سیستم اعمال شود.

حمیدی درباره تاثیر محدودیت‌ها در کاهش تردد نیز گفت: طی ساعات محدودیت حدود ۸۰ درصد ترددهای درون شهری کاهش پیدا کرده است. همچنین در طول روز هم جریان ترافیک صبحگاهی ما حدود ۲۰ درصد و ترافیک عصرگاهی نیز ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی درباره مخدوش کردن پلاک خودروها توضیح داد: این موارد جرم بوده و علاوه بر جریمه ۲۰۰هزار تومانی و توقیف خودرو در دادگاه نیز به آن رسیدگی خواهد شد. ماموران پلیس راهور در معابر حضور داشته و به طور جدی با این موارد برخورد خواهندکرد. 
 

کد خبر 567280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha