دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

موارد اهدا و پیوند اعضا با توجه به شیوع کرونا کاهش شدید داشته و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در گروه‌های مختلف خونی در فهرست انتظار پیوند کلیه در استان اصفهان هستند.

پیوند کلیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مریم خلیفه ‌سلطانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، هشت مورد اهدای عضو انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۵ مورد بود، متاسفانه کاهش داشته است. به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با کاهش شدید موارد اهدا و پیوند مواجه هستیم. اهدا و پیوند کلیه در بیمارستان های کاشانی و خورشید انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران در فهرست انتظار پیوند کلیه نسبت به سایر اعضا بیشتر است اعلام کرد: حدود ۵۰۰ نفر در گروه‌های مختلف خونی استان اصفهان در لیست انتظار پیوند کلیه هستند. مداومت در فرهنگسازی اهدای عضو برای نهادینه شدن آن بسیار مهم است و بیماران زیادی منتظر پیوند عضو هستند و متاسفانه روزانه تعدادی از آنها فوت می‌کنند، در حالی که با فرهنگسازی مداوم و افزایش آمار اهدای عضو از مرگ مغزی می‌توان بیماران بیشتری را نجات داد.

خلیفه ‌سلطانی افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۹۴۵ نفر در اصفهان برای اهدا عضو بعد از مرگ مغزی ثبت نام و کارت اهدا دریافت کرده اند. در شرایط فعلی ثبت نام فقط غیرحضوری و از طریق سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان به نشانی Ehdacenter.ir انجام می‌شود. امیدواریم همه مردم در سلامت کامل باشند اما اگر فردی دچار مرگ مغزی شد، خانواده با رضایت به‌موقع اهدای عضو عزیزشان نجاتبخش زندگی بیماران باشند.

کد خبر 567246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha