مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی امروز دوشنبه ۳ آذرماه و فردا سه‌شنبه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنجشنبه خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی امروز در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان باعث بارندگی و وزش باد خواهد شد، اظهار کرد: این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز باعث بارش برف و در استان‌های جنوبی وقوع رعد و برق می‌شود.

وی ادامه داد: فردا در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده و در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، دریای خزر امروز و خلیج فارس طی امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا و چهارشنبه افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی در استان اردبیل و استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با ورود سامانه بارشی فعال دیگری به کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی کشور بارندگی، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال فارس و شمال خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود. روزهای چهارشنبه تا جمعه نیز در شمال شرق کشور افزایش نسبی خواهیم داشت.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۹  درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 567196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha