به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در تشریح وضعیت متروی تهران پس از اجرای طرح محدودیتهای ترافیکی، گفت: در اولین روز از اجرای این طرح که با روز اول هفته نیز مصادف شده بود، نسبت به چهارشنبه گذشته در آبان میزان استفاده از مترو از سوی شهروندان تهرانی ۳۱ درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه آمارها نشان میدهد که تعداد مسافران مترو نسبت به شنبه هفته گذشته نیز ۲۳۰۰ نفر کمتر شده است، تاکید کرد: با وجود کاهش استقبال شهروندان در استفاده از این مدل حمل و نقلی، شرکت بهرهبرداری متروی تهران با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه میدهد و سرفاصله حرکت قطارهای مترو ۳ و ۳.۵ دقیقه است.
نوبخت با اشاره به افزایش هزینههای مترو به جهت ضدعفونی روزمره و سرویسدهی نرمال در شرایطی که میزان مسافران مترو به کمتر از نصف رسیده است، گفت: این شرکت جزو شرکتهای زیانده و نیازمند حمایت است اما هیچ اعتباری برای حفظ شرایط موجود به آن تزریق نمیشود و در پرداخت هزینههایش تنها مانده است. با توجه به این شرایط خاص مترو امکان دریافت وام هم ندارد.
مدیر عامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران با اشاره به تصاویر منتشرشده در فضای مجازی از شلوغی مترو در روز اول اجرای طرح محدودیتهای کرونا هم گفت: ما تابع سیاستهای ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و دادههای اعلامشده این شرکت بر اساس آمارهای روزانه است؛ اینکه تصویری از یک قطار شلوغ در شبکههای مجازی منتشر میشود، به معنی شلوغی همه خطوط و ایستگاهها و تمامی ساعات خدماترسانی نیست.
نوبخت در ادامه توضیح داد: مترو با همان ظرفیت پیش از شیوع کرونا در حال خدمترسانی است، اما در برخی از ساعات روز در ایستگاههای تقاطعی ممکن است با حجم بالای مسافر مواجه شویم که عمدتاً مربوط به ساعات ابتدایی روز است، ولی نمیتوان این تصاویر را مبنای شلوغی مترو دانست.
وی همچنین ورود مسافران متروی کرج به متروی تهران را که از ظرفیت بالاتری برخوردارند از دیگر عوامل تراکم مسافر در متروی تهران عنوان کرد و گفت: ظرفیت نشسته مسافر در قطارهای تهران ۳۰۰ نفر است در حالی که قطارهای دوطبقه خط ۵ مترو، ۱۵۰۰ صندلی است و این تراکم گریزناپذیر است.
نظر شما