دولت فرانسه روز یکشنبه ۲ آذر اعلام کرد باتوجه به روند روبه کاهش همه‌گیری کرونا در این کشور در هفته‌های آینده به تدریج محدودیت‌های مربوط به قرنطینه عمومی را کاهش خواهد داد.

France

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه  سخنانی خطاب به ملت این کشور درباره وضعیت شیوع کرونا در این کشور ایراد خواهد کرد و ممکن است کاهش نسبی محدودیت‌های وضع‌شده از ۳۰ اکتبر (۹ آبان) را اعلام کند.

گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه گفت: «امانوئل مکرون چشم‌انداز چند هفته آینده به خصوص چگونگی تطبیق با راهبرد اتخاذشده را ترسیم خواهد کرد. هدف این است که همزمان با بهبودی وضعیت بهداشتی مقررات مربوط تعطیلی تعدیل شوند و در عین حال از شعله‌ورشدن دوباره همه‌گیری جلوگیری شود.»

آتال افزود: «کاهش محدودیت‌ها با توجه به وضعیت بهداشتی و خطرات مربوط به کسب‌وکارها در سه مرحله انجام خواهد شد، مرحله اول در حدود اول دسامبر، پیس از تعطیلات آخر سال و بعد در ژانویه ۲۰۲۱»

مکرون گفته است که قرنطینه دوم سراسری فرانسه که از ۳۰ اکتبر شروع شد، دست کم برای چهار هفته ادامه خواهد یافت. محدودیت‌های اعمال شده از جمله شامل تعطیلی فروشگاه‌های غیرضروری، رستوران‌ها و کافه‌ها است.

اما با توجه به داده‌های اخیر که نشان می‌دهند فرانسه در مسیر مهار کردن اوج‌گیری عفونت‌های کروناویروس است، دولت از سوی صاحبان‌ فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها زیر فشار قرار دارد تا محدودیت‌ها را برای فصل فروش کریسمس که عمده درآمد سالانه آنها مربوط به آن است، کاهش دهد.

آتال گفت: «ما متعهد شده‌ایم که در صورت بهبود وضعیت بهداشتی به اجازه بازگشایی را به مغازه‌داران در حوالی اول دسامبر بدهیم.» اما به گفته او رستوران‌ها و کافه‌ها همچنان باید محدودیت‌ها را رعایت کنند.

شمار موارد جدید عفونت‌های کروناویروس در فرانسه روز شنبه ۱۷۸۸۱ بود که کمتر از ۲۲۸۸۲ مورد عفونت گزارش‌شده در روز جمعه است. در همین حال شمار افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت کووید-۱۹ برای پنجمین روز پیاپی کاهش یافت و به ۳۱۳۶۵ نفر رسید.

کد خبر 567041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha