سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به پرونده حسام الدین آشنا -مشاور رییس جمهور- در دادگاه کیفری یک تهران خبر داد.

حسام الدین آشنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از قوه قضاییه، سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به یک پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و گفت: در تاریخ دوم آذرماه ۹۹، پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیات قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

احمد مومنی راد اظهار کرد: در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.

وی افزود: پس از تفهیم اتهام، حسام الدین آشنا به عنوان متهم جرم سیاسی بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دفاعیات خود را شرح داد.

مومنی راد گفت: هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء حسام الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

پیشتر نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری نیز در دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی، به اتهام نشر اکاذیب، با نظر هیات منصفه مجرم و مستحق تخفیف شناخته شد.

علیرضا زاکانی نیز به عنوان متهم به ارتکاب جرم سیاسی بابت مصاحبه در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی با شکایت وزارت اطلاعات مبنی بر نشر اکاذیب در دادگاه حضور یافت که هیات منصفه او را مجرم نشناخت.

کد خبر 567010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • شهروند IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 9
    زاکانی مجرم نیست چون خودیست، آقای احمدی مجرم است چون حقیقت گوست
  • سیف الله ریحانیان IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 2
    کاری نکنید هیچ کس مسولیت قبول نکند سکان کشور به بی خردان داده شود آن زمان فرزندانمان هم در ايران زندگی نخواهند کرد
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      21 3
      الان سکان دست شماست وضعیت کشور و مردم خیلی گل و بلبل است؟ دعواهای سیاسی پدر ملت رو درآورد