تصاویر و ویدئویی از وضعیت پرندگان تالاب میقان استان مرکزی منتشر شده که گویای وجود بیماری بین پرندگان و تعدادی لاشه‌ پرنده در سطح تالاب است.

پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تصاویر نشان می‌دهد تعدادی پرنده در سطح تالاب بی‌جان افتاده‌اند و تعدادی نیز جانی در بدنشان باقی نمانده و همین می‌تواند زنگ خطری برای میقان باشد. تشکیل ستاد استانی پیگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نشان می‌دهد نگرانی‌ها چندان هم بی‌جا نیست.

وزیر جهاد کشاورزی ۲۷ آبان در مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن  H۵ بیان کرد: در سال ۹۶، ۲۶ میلیون قطعه طیور را به دلیل شیوع آنفلوآنزا معدوم کردیم که این یک فاجعه بزرگ در صنعت طیور به شمار می رفت، اما در حال حاضر ۲۳ کشور درگیر آنفلوآنزای پرندگان هستند در صورتی که ما حتی در سال جاری به ابتلای ۳۰ هزار قطعه از طیور به این بیماری هم نرسیدیم که این نشان می‌دهد این اپیدمی در کشور کاملا کنترل می‌شود.

به هرحال تصاویر منتشر شده از وضعیت پرندگان تالاب میقان حاکی از آن است که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین این منطقه است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این‌باره گفت: با توجه به گزارش‌ها و پایش‌ها در تالاب میقان اراک مبنی بر تلفات پرندگان، دو سه نمونه موجود در منطقه، نمونه‌برداری و با تشکیل جلسات هماهنگی، تهمید لازم برای پیش‌بینی شرایط اندیشیده شده است.

رضا میرزایی با تاکید بر اینکه استان با تدابیر لازم از همه استان‌های کشور جلوتر است، افزود: تلفات در حدی نیست که اقدام به جمع آوری در سطح وسیع صورت گیرد، شرایط کاملا تحت کنترل است و به دلیل حساسیت بالای موضوع، این بیماری به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد. از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان به تالاب میقان اراک نزدیک نشوند.

کد خبر 566952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha