نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام‌جمعه و استاندار در پی رحلت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، یار دیرین انقلاب و امام‌جمعه پیشین کرمان یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم آذرماه ۹۹ را عزای عمومی اعلام کردند.

آیت الله جعفری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و علی زینی وند در پی رحلت نماینده پیشین ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با صدور پیامی از مقام ارزشمند ایشان تجلیل کرده و ارتحال  این عالم بزرگوار را تسلیت گفتند. 

سیدهادی جعفری، فرزند نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین کرمان از خاکسپاری پیکر مرحوم آیت الله جعفری در روز دوشنبه سوم آذر خبر داد و گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور خانواده وی و تعداد اندکی از مسئولان ساعت ۹ روز دوشنبه بعد از اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم در مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

فرزند امام‌جمعه سابق کرمان اظهار کرد: پیکر مرحوم آیت الله جعفری در آرامگاه خانوادگی وی در ضلع شمالی مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان به خاک سپرده خواهد شد. مراسم یادبود امام جمعه پیشین کرمان ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۶ آذر و به صورت مجازی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه یکم آذر به دلیل ایست قلبی در ۸۹ سالگی در بیمارستان مهرگان کرمان چشم از دنیا فروبست. ایشان متولد سال ۱۳۱۰ روستای گور در کوهبنان کرمان بود.

امام‌جمعه و نماینده پیشین ولی فقیه در استان کرمان ۲۸ تیر ۱۳۹۶ از این سمت استعفا داد و سوم آذر ۹۶ کناره‌گیری کرد. آیت‌الله جعفری از سال ۱۳۵۹ با حکم حضرت امام خمینی(ره) به سمت امام‌جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان منصوب شده‌ بود.

کد خبر 566854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    به اندازه کافی عزار در کشور داریم لطفا عزاداری رسمی دیگه نهههههههه!!!!!!