در پی حملات راکتی صبح امروز در شهر کابل یک راکت در محوطه ساختمان سفارت ایران اصابت کرد که خساراتی برجا گذاشت.

سفارت ایران در افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سفارت ایران در کابل در بیانیه‌ای اعلام کر که یکی از راکت‌های شلیک شده صبح امروز در محوطه این سفارت اصابت کرد اما این رویداد تلفاتی را در پی نداشت و همه کارکنان سفارت در سلامت کابل به سر می‌برند.

بیانیه می‌افزاید که بر اثر اصابت راکت، ترکش‌های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه‌ها، تأسیسات و تجهیزات برخورد کرده است.

سفارت ایران با انتشار تصاویری از آثار بجا مانده از راکت شلیک شده و ترکش‌هایش آن را «آثار جنگ نیابتی هم‌پیمانان #تروریست_آمریکا» در منطقه دیپلماتیک شهر کابل دانست.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در توضیح درباره رویداد امروز گفت که در منطقه تهیه مسکن حوزه هفدهم و منطقه بیت چهارراه گل سرخ و چهارراه مارکت حوزه چهارم امنیتی شهر کابل ۲۳ راکت از خودرو پرتاب گردید که در حوزه‌های امنیتی ۲، ۱۶،۱۱، ۱۵، ۱۰، ۹ اصابت کردند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان افزود که براساس آمارهای ابتدایی، حملات راکتی امروز در کابل منجر به جان باختن ۸ نفر و زخمی شدن ۳۱ تن شد و تاکید کرد که این آمار ممکن است افزایش یابد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اصابت راکت به سفارت ایران در کابل

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در خصوص اخبار منتشر شده در ارتباط با اصابت چندین راکت به شهر کابل و از جمله اصابت یک راکت به بخشی از محوطه حیاط سفارت کشورمان با محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی که مردم افغانستان و اماکن غیر نظامی را مورد حمله قرار می‌دهد و همچنین با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان خصوصا خانواده قربانیان این اقدام تروریستی اظهار داشت: در حمله تروریستی موشکی روز جاری به نقاط مختلف شهر کابل و از جمله محله دیپلماتیک این شهر، طبق بررسی‌های به عمل آمده تا این لحظه حداقل یک راکت به محوطه داخلی سفارت ایران در کابل اصابت کرده که در نتیجه آن آسیب های جزیی به برخی تاسیسات و تجهیزات سفارت وارد شده است. در عین حال خوشبختانه هیچ خطری متوجه پرسنل سفارت کشورمان نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این حمله تروریستی را نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم پیمانان تروریست آمریکا در افغانستان ذکر کرد و مسئولیت مستقیم آنرا متوجه این کشور دانست.

کد خبر 566759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha