شاید ۵۰ سالگی زمان مناسبی برای بازگشت یک «مربی» به چارچوب اخلاق و ادب نباشد اما این بازگشت برای کسی که در ابتدای راه مربیگری اش قرار دارد حتما لازم است.

فکری

همشهری آنلاین:رضا جوکار

آخرین تصویر ذهنی ما از محمود فکری پیش از رفیق نیمه راه شدن در قائمشهر، وفاداری او به استقلال و  رکوردداری اش در به تن کردن پیراهن آبی این تیم بود.  فصل قبل زمانی که قهرمانی رقیب را در میان سیل اعتراضات هواداران استقلال تبریک گفت نگاه منطقی اش را به کیفیت  فنی نساجی که نفس تمام مدعیان لیگ را میگرفت سنجاق کردیم تا از ورود کاپیتان سابق آبیها به چرخه مربیان سطح اول فوتبال ایران خوشحال باشیم.

شماره ۶ سابق آبیها آنقدر در تیم های لیگ یکی عرق ریخت که وقتی در پایان پنجمین دهه از زندگی اش با گرد پیری روی صورت گزینه نیمکت استقلال شد، هواداران آبیها به حرمت تمام خاطرات خوشی که از او سراغ داشتند از قله استراماچونی پایین آمدند و پشت کاپیتان سابق خود برای فتح لیگ بیستم پناه گرفتند.

اما آرپی جی زن سابق آبیها در پایان بازی با فولاد باشلیک سهمگین خود خیلی زود به تصورات ذهنی ما پایان داد. کسی که مدعی فروش خانه برای اثبات تعصب و رسیدن به نیمکت استقلال بود حالا باعث سرافکندگی هواداری است که گمان می کرد قرار است با حضور کاپیتان سابق فصل دیگری برای او رقم بخورد. سرمربی استقلال چوب حراج زد به آنچه که بیش از سه دهه برای به دست اوردن آن تلاش کرده و یا القا کرده بود. 

محمود فکری تنها با یک شکست ما را به پایان داستان خوش خیالی مان در مورد خودش رساند. مربی که تنها با نیم فصل حضور در لیگ برتر نیمکت استقلال را پیش کش خود دید فراموش کرد تا به همان سرعت، به اندازه جایگاه خود قد بکشد. آب رفته که برنمیگردد سکوت محمود فکری درمورد این ماجرا هم می تواند ادامه داشته باشد. حتی بعد از احضار او به کمیته اخلاق. با این حال شاید ۵۰ سالگی زمان مناسبی برای بازگشت یک «مربی» به چارچوب اخلاق و ادب نباشد اما این بازگشت برای کسی که در ابتدای راه مربیگری اش قرار دارد حتما لازم است.

کد خبر 566571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha