منابع امنیتی در پاکستان و افغانستان از مرگ ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده به دلیل پیامدهای ایتلا به بیماری آسم و ضعف جسمانی خبر دادند.

ایمن الظواهری و بن لادن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، الظواهری که سال ۲۰۱۱ جانشین اسامه بن‌لادن در جایگاه رهبری القاعده شده بود، در سال‌هاس اخیر از ضعف شدید جسمی در عذاب بود و آخرین بار بیش از دو ماه پیش به مناسبت سالگرد حمله‌های تروریستی ۱۱ سپتامبر پیام او گزارش شده بود. برخی رسانه‌های پاکستان امروز خبر مرگ الظواهری را تایید کردند.

این پزشک مصری دومین فرد قدرتمند شبکه تروریستی القاعده پس از بن‌لادن بود که با مرگ این تروریست سعودی، قدرت را در دست گرفت اما همزمان با روی کار آمدن الظواهری، القاعده رو به زوال رفت و امروز صرفا سایه‌ای از آن گروه تروریستی مخوف باقی مانده است. یکی از مترجمان القاعده در گفتگو با عرب نیوز خبر مرگ الظواهری را در افغانستان تایید کرد.

گفته می‌شود ماجرای مرگ سرکرده القاعده مربوط به اوایل ماه جاری میلادی (حدود ۲۰ روز پیش) است اما خبر آن به تازگی از سوی منابع امنیتی پاکستان و افغانستان تایید و منتشر شده است. منابع امنیتی و رسانه‌های غربی هنوز به ماجرای مرگ الظواهری ورود نکرده‌اند.

کد خبر 566552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha