آتش‌سوزی در بخشی از مجتمع پتروشیمی خارک (جزیره خارک واقع در استان بوشهر)، جان ۲ نفر را گرفت و موجب مصدومیت دست‌کم ۳ نفر دیگر شد.

آتش‌سوزی در پتروشیمی خارک

به ‌گزارش همشهری آنلاین، این حادثه ساعت ۱۷:۴۰ روز پنجشنبه (۲۹ آبان) در یکی از برج‌های مجتمع پتروشیمی خارک که در حال تعمیر بود، اتفاق افتاد و در جریان آن یکی از نیروها که بالای برج بود، از ترس آتش، خودش را پایین انداخت و فوت کرد و ۴ نفر دیگر نیز دچار مصدومیت شدند.

مجتبی یغمایی، معاون اچ‌اس‌ای پتروشیمی خارک در این‌باره به ایسنا گفت: از روز پنجشنبه تعمیرات اساسی در بخشی از مجتمع شروع شده است. در ابتدای تعمیرات اساسی، برج‌های فرایندی تخلیه می‌شوند و در این حادثه به‌دلیل اینکه مقداری هیدروکربن در مسیر وجود داشت و به سمت آبراهه رفته و به یک منبع حرارتی رسیده بود، آتش‌سوزی اتفاق افتاد.

وی در ادامه گفت: این آتش‌سوزی وسعت زیادی نداشت و خیلی زود توسط نیروهای آتش‌نشانی خاموش شد. اما هنگام وقوع آتش‌سوزی چند نفر از کارگران در آن منطقه مشغول کار دیگری بودند که یکی از آنها در بالای برج‌های فرایندی حضور داشت که به‌دلیل استرس ناشی از حریق، خودش را از بالای برج پایین انداخت و همین اقدام باعث فوتش شد. چند نفر دیگر نیز مصدوم شدند که مصدومیت یکی از آنها شدید و مصدومیت بقیه سطحی بود که همگی به بیمارستان منتقل شدند.

ناصر ابراهیمی، بخشدار جزیره خارک نیز درباره این حادثه گفت: هرسال تعمیرات اساسی با عنوان اورهال در پتروشیمی‌ها انجام می‌شود که متأسفانه هنگام تعمیرات در مجتمع پتروشیمی خارک این حادثه اتفاق افتاد. کل زمان وقوع این حادثه حدود ۱۵ دقیقه بود و خسارت زیادی نداشتیم اما متأسفانه یک نفر جان باخت و ۴نفر دیگر مصدوم شدند که با شناور ناجی به بیمارستان سوختگی گناوه منتقل شدند.

اما فوتی‌های این حادثه روز گذشته به ۲ نفر رسید. رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه دیروز از مرگ دومین مصدوم این آتش‌سوزی خبر داد و گفت:‌ این فرد که دچار صددرصد سوختگی بود، ظهر دیروز (جمعه) در این بیمارستان جان خود را از دست داد. مصدوم دیگر هم که ۳۰ درصد سوختگی دارد، در بیمارستان تحت درمان است. 

بر اساس این گزارش، رئیس دادگستری خارک از تشکیل پرونده قضایی برای این حادثه خبر داد و گفت: این حادثه به دقت بررسی خواهد شد و در صورت احراز هرگونه تقصیر یا سهل‌انگاری از ناحیه شخص یا اشخاصی در بروز حادثه، مسببین تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

کد خبر 566520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha