آنجلینا جولی قرار است با همکاری تام هاردی فیلمی بر اساس زندگینامه دون مک‌کالین، فتوژورنالیست مشهور انگلیسی بسازد.

آنجلینا جولی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فیلم‌نامه این فیلم را قرار است گرگوری برک نویسنده فیلم‌نامه ۷۱ بنویسد. او این فیلم‌نامه را با اقتباس از خودزندگینامه مک‌کالین، با نام 
Unreasonable Behaviour می‌نویسد. دون مک‌کالین ۸۵ ساله، از مشهورترین عکاسان جنگ، درگیری و فقر در دوران معاصر است. 

مک‌کالین که متولد لندن است، قبل از آنکه اولین عکس خود را در سال ۱۹۵۹ به آبزرور بفروشد، به عنوان دستیار عکاس در بحران سوئز (درگیری میان مصر و اسرائیل) حضور داشت. او بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۴ به عنوان خبرنگار برای مجله ساندی تایمز کار کرد، دورانی که کار خبری او در جنگ‌ ویتنام و بحران ایرلند شمالی موجب شهرتش شد و تحسین‌های زیادی برایش به ارمغان آورد.

آنجلینا جولی درباره کارگردانی فیلم زندگینامه مک‌کالین می‌گوید: ساختن فیلم زندگینامه مک‌کالین برای من افتخار بزرگی است. من جذب ترکیب بی‌نظیر بی‌باکی و انسانیت در او  شدم و البته تعهد او برای مشاهده حقیقت جنگ و همدلی و احترامش نسبت به کسانی که از پیامدهای آن رنج می‌برند. ما امیدواریم که بتوانیم فیلمی بسازیم به وضوح و قطعیت عکس‌های مک‌کالین؛ فیلمی درباره افراد و حوادث خارق‌العاده‌ای که او شاهد بوده و البته درباره ظهور و سقوط دورانی منحصر به فرد در روزنامه‌نگاری. 

دون مک‌کالین در نمایشگاه عکس‌های ویتنام - ۲۰۱۹

بیشتر فیلم‌های جولی به عنوان کارگردان، درباره جنگ‌ و درگیری‌های دوران معاصر است. آغاز به کار او در سال ۲۰۱۱ با فیلم «در سرزمین خون و عسل» (In the Land of Blood and Honey) بود که داستانی عاشقانه در دوران جنگ بوسنی را روایت می‌کرد. فیلم  تسلیم‌نشده (Unbroken) محصول ۲۰۱۴ و به کارگردانی جولی، بر اساس داستان واقعی یک قهرمان المپیک به اسم  لوئی زامپرینی است که در جنگ جهانی دوم به دست ژاپنی‌ها اسیر شد. بعد از فیلم کنار دریا ( By the Sea) در سال ۲۰۱۵ داستان عاشقانه‌ای که در ماه عسل او و همسر سابقش برد پیت فیلمبرداری شد، جولی سراغ کتاب خاطرات لونگ آونگ درباره خمر سرخ با نام «آن‌ها اول پدرم را کشتند» (First They Killed My Father) رفت و فیلمی با اقتباس از آن و به همین نام ساخت. و ظاهرا همین فیلم بود که مک‌کالین را برای همکاری با جولی ترغیب کرد. 

مک‌کالین می‌گوید: با دیدن آخرین فیلم آنجلینا درباره کامبوج و با توجه به این که زمان زیادی را در طول جنگ در آن‌جا گذرانده‌ام، از اینکه او توانسته چنان تصویر دقیق و درستی از آن مکان در آن دوران ارائه دهد، تحت تاثیر قرار گرفتم. احساس می‌کنم او همکاری حرفه‌ای و توانا است. 

این فیلم با همکاری working title films و شرکت تام هاردی Hardy Son & Baker ساخته خواهد شد. 

کد خبر 566353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha