مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

پسر جوانی که به دنبال نزاع و اختلافات قبلی، دست به جنایتی وحشتناک زد و ۳ نفر را کنار دیوار منزل به آتش کشید، در حالی با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد که یکی از مصدومان بر اثر شدت سوختگی جان سپرد.

حوادث - آتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، جنایت زمانی کلید خورد که اختلافاتی بین چند جوان هم‌محله‌ای در خیابان حر ۱۹ (قلعه ساختمان) مشهد آغاز شد. این اختلافات که ابتدا با مشاجرات لفظی همراه بود، در حالی به نزاعی خونین کشید که دامنه اختلافات گسترده تر شد و کینه عمیقی بین جوانان محله شکل گرفت.

در این میان ناگهان طرف های نزاع با شکستن شیشه های نوشابه و ایجاد رعب و وحشت طوری به یکدیگر حمله ور شدند که خون از سر و صورت برخی از عاملان نزاع سرازیر شد و صدمات جسمی به آن ها وارد آمد.

در پی این نزاع خونبار، «صمد» (یکی از افراد شرکت‌کننده در نزاع) شکایتی را در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرد تا با توسل به قانون «محمدرضا-خ» را پای میز محاکمه بکشاند. در حالی که کشمکش بین آن ها ادامه داشت و به تهدید و خط و نشان رسیده بود، یکی از افراد پیشنهاد آشتی را مطرح کرد. این گونه بود که طی تماس تلفنی با «محمدرضا» قرار شد برای گفتگو و رفع کدورت ها به سمت منزل خاله «محمدرضا» در خیابان حر ۱۹ بروند.

حدود ساعت ۱۷ یازدهم آبان بود که چند جوان کنار دیوار منزل خاله «محمدرضا» به انتظار او ایستادند اما در یک لحظه حادثه هولناکی رخ داد که با جیغ و فریادهای دلخراشی همراه شد. «محمدرضا» (جوان ۲۱ ساله) که با طرف های مقابل نزاع قرار گذاشته بود، به طرز غافلگیرانه از پشت بام، ظرف حاوی بنزین را در حالی روی جوانان منتظر کنار دیوار ریخت که دستمال آغشته به بنزین را نیز شعله ور کرده بود و پایین انداخت.

خیلی زود لباس های چند جوان آتش گرفت و آن ها از شدت سوزش در شعله های آتش، فریادهای دلخراشی می کشیدند. با فرار مهاجم آتش افروز از پشت بام، بالاخره شعله های آتش با کمک رهگذران و اهالی محل خاموش شد و سه تن از جوانان که دچار سوختگی شدید شده بودند، به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافتند و تحت مداوا قرار گرفتند.

با گزارش این حادثه هولناک به نیروهای انتظامی، تحقیقات گسترده با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) درحالی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این آتش سوزی وحشتناک آغاز شد که بررسی ها نشان داد «محمدرضا» به مکان نامعلومی گریخته است. بنابراین پرونده ای در شعبه ۴۰۴ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد تشکیل شد و زیر نظر قاضی حسنی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در حالی که کنکاش های پلیس برای ردیابی عاملان این ماجرا ادامه داشت، تلاش های کادر درمان برای نجات جان یکی از مصدومان به نتیجه نرسید و «داوود» بعد از چند روز جدال با مرگ، بالاخره در روز ۲۶ آبان و بر اثر شدت عوارض ناشی از سوختگی جان سپرد.

به دنبال مرگ این جوان ۲۷ ساله، پرونده مذکور رنگ جنایی گرفت و روند تحقیقات نیز تغییر کرد. رسیدگی ویژه به این پرونده در پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد و بدین ترتیب گروه تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی آگاهی به سرپرستی سرهنگ وحید حمیدفر (افسر پرونده) وارد  عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

کارآگاهان پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی و همچنین بهره گیری از تجربیات پلیسی و با به کارگیری منابع و مخبران، محل اختفای محمدرضا را در منطقه پنج‌تن مشهد شناسایی کردند و شب چهارشنبه گذشته، او را در یک عملیات هماهنگ به دام انداختند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

این جوان ۲۱ ساله که در ابتدا هرگونه دخالت در ماجرای به آتش کشیدن سه جوان را انکار می کرد، وقتی در برابر شواهد و مدارک مستند قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشود و به آتش زدن آنها کنار دیوار اقرار کرد. متهم که با نظارت سرهنگ بهرام‌زاده (رئیس اداره جنایی آگاهی) مورد بازجویی های فنی قرار گرفته بود، در بخشی از اعترافاتش گفت: داوود (مقتول) با من تماس گرفت که با هم آشتی کنیم. من هم با آنها کنار منزل خاله ام قرار گذاشتم ولی زمانی که دیدم آن ها چند نفری و با چاقو و قمه به محل قرار آمده اند، خیلی ترسیدم. چون آنها بعد از نزاع اول هم من را تهدید به قتل کرده بودند. به همین دلیل به همراه یکی از دوستانم سوار موتورسیکلت شدم و یک ظرف چهارلیتری بنزین از جایگاه سوخت گرفتم و از کوچه پشت منزل خاله ام به پشت بام رفتم.

او ادامه داد: مقداری بنزین داخل قوطی نوشابه خانواده ریختم و سر پلاستیکی آن را بریدو. بعد دستمالی را به بنزین آغشته کردم .قصد داشتم با شعله آتش آن ها را بترسانم ولی وقتی دستمال را آتش زدم ناگهان ظرف حاوی بنزین «گر» گرفت و من هم از پشت بام ظرف بنزین را با دستمال شعله ور روی طرف های مقابل انداختم و فرار کردم اما نتوانستم موتورسیکلتم را با خودم ببرم چون امکان داشت اهالی محل مرا دستگیر کنند.

این گزارش حاکی است تحقیقات بیشتر برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی و همچنین ادعاهای متهم با دستورات ویژه قاضی حسنی (بازپرس پرونده) در پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه دارد.

کد خبر 566227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha