رئیس جامعه هتلداران کشور درباره اختصاص برخی از هتل‌ها و مراکز اقامتی به کادر درمان بیمارستان‌ها و بیماران مبتلا به کرونا برای گذراندن دوره نقاهت خود توضیح داد.

هتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره موضوع اختصاص هتل‌ها به بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمان بیمارستان‌ها اظهار داشت: طی قراردادی که به زودی میان وزارت بهداشت و وزارت گردشگری منعقد می‌شود، برخی از هتل‌ها در سراسر کشور در ارتباط با موضوع کرونا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

وی افزود: مراکز اقامتی و هتل‌ها در صورتی که اعلام آمادگی کنند، می‌توانند جهت استفاده کادر درمان، افراد سالمند، افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای و یا بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت شده و نیاز به قرنطینه دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه مباحث مالی این موضوع طی تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه بهداشت و گردشگری مشخص خواهد شد، گفت: نرخ کرایه اتاق در هتل‌ها و مراکز اقامتی متفاوت است و اختصاص هتل برای موضوع کرونا به هیچ عنوان رایگان نیست.

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه هتل‌ها و مراکز اقامتی که اعلام آمادگی کنند ‌دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خودشان قراردادهایی را خواهند داشت، گفت: هتل‌هایی که در زمینه کرونا وارد فعالیت شوند، دیگر پذیرش مسافر آزاد نخواهند داشت مگر اینکه ساختمان جداگانه، لابی یا ورودی مجزا و تفکیک‌شده داشته باشند.

وی گفت: در هتل‌هایی که در این زمینه به کار گرفته می‌شود، علاوه بر حضور کادر پزشکی و درمانی، پرسنل هتل‌ها نیز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 566191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha