چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

سینمای مکزیک فیلم «من دیگر اینجا نیستم» را به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

من دیگر اینجا نیستم

به گزارش همشهری آنلاین از ایسنا به نقل از ددلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مکزیک در نهایت ساخته جدید «فرناندو فریاس دلا پارا» را به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار برگزید. داستان این فیلم درباره رهبر یک دارو دسته کوچک خیابانی است که پس از درگیری با یک کارتل بزرگ، مجبور به نقل مکان به منطقه‌ای دیگر می‌شود. اولین نمایش جهانی این فیلم در جشنواره مورلیا بود که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد و پس از آن در جشنواره ترایبکا آمریکا حضور داشت.

«من دیگر اینجا نیستم» در جوایز سالانه آریل که مهم ترین رویداد سینمای مکزیک محسوب می شود در مجموع ۱۰ جایزه شامل بهترین فیلم و کارگردانی را کسب کرده و نماینده سینمای مکزیک در جوایز سینمایی گویا در کشور اسپانیا نیز خواهد بود. کمپانی نتفلیکس حق پخش جهانی این فیلم را در سال ۲۰۱۸ در اختیار گرفت و از ۲۷ می امسال آن را عرضه کرد. 

سینمای مکزیک تاکنون ۹ بار با ساخته های سینماگران سرشناسی چون «الخاندرو گونزالز ایناریتو» و «گیرمو دل تورو» به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بین المللی (که پیش از این با نام شاخه بهترین فیلم خارجی و یا غیرانگلیسی زبان شناخته می شد) راه یافته و یک بار نیز در سال ۲۰۱۸ با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» جایزه اسکار این شاخه را به خانه برده است. 

تاکنون روسیه با «رفقای عزیز» آندری کنچالوفسکی، ترکیه با «معجزه در سلول شماره ۷» مهمت ادا اوزتکین، ژاپن با «مادران حقیقی» نائومی کاواسه، اسپانیا با «خندق بی‌انتها» ساخته مشترک آیتور آریگی، ژان گارانو و خوزه ماری گوئناگا، لهستان با «هرگز دوباره برف نمی‌بارد» مالگوژاتا شوموفسکا، سوئیس با «خواهر کوچک من» استفنی شوات و ورونیک ریموند، ساحل عاج با «شب پادشاهان»، بوتان با «لونانا»، بوسنی و هرزگوین «کو وادیس آیدا»، اوکراین با «آتلانتیس» ولنتین واسیانوویچ، لوکزامبورگ با «قصه رودخانه» جولی شرول، الجزایر با «هیلیوبولیس» جعفر قاسم، سنگاپور با «فصل خیس» آنتونی چن، ونزوئلا با «روزی روزگاری در ونزوئلا» آنابل رودریوگوئز ریوس و فلسطین با «غزه عشق من» تازان ناصر و عرب ناصر وارد رقابت اسکار ۲۰۲۱ شده‌اند. «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی هم نماینده سینمای ایران در اسکار خواهد بود.

سال گذشته، ۹۳ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد. آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

کد خبر 566152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha