شرکت چینی هوآوی واحد سازنده‌ تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت مدل «آنر» (Honor) را به یک کنسرسیوم با حمایت دولتی می‌فروشد تا امکان بقای این برند را در برابر تحریم‌های دولت ترامپ فراهم کند.

Honor

به گزارش همشهری آنلاین این روه خریداران که شامل بیش از ۳۰ شرکت معاملاتی و سیرمایه‌گذاری و نیز دولت شهر شنزن در چین می‌شود، شرکتی برای ادامه ساخت این برند تلفن ایجاد می‌کنند که هوآوی هیچ سهم یا دخالتی در آن ندارد. هنوز قیمتی برای این معامله اعلام نشده است.

این فروش پس از فشار بی‌سابقه‌ای است که دولت آمریکا بر روی فعالیت‌های هوآوی در زمینه فروش کیت‌های مخابراتی در سراسر جهان و نیز تولید تلفن‌های هوشمن که نیمی از درآمدش مربوط به آن است، اعمال کرده است.

واشنگتن مدعی است که هوآوی یک تهدید امنیت ملی است، اتهامی که هوآوی آن را رد می‌کند.

رشد فروش محصولات هوآوی در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری به طور قابل‌ملاحظه‌ای کند شد است که ناشی از عملی شدن تحریم‌های آمریکا از ماه سپتامبر (شهریور) و قطع شدن ازتباط این شکرت با عرضه‌کنندگان تراشه‌های تلفن هوشمند است.

فروش تلفن‌های هوشمند هوآوی برای نخستین بار در طول این دوره سه‌ماهه کاهش یافت.

هوآوی می‌گوید فروش برند آنر به هدف حفظ زنجیره تولید و تضمین «بقای» شرکت‌های درگیر در ساختن آن است. 

برند آنر در سال ۲۰۱۳ به وجود آمد و سالانه ۷۰ میلیون گوشی با این برند به فروش می‌رسد آنر با برندهای شیائومی، اوپو و ویوو که در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت رقابت می‌کند.

کد خبر 565915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha