سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

سومین کنگره بین‌المللی پرستاری با موضوع راهبردهای پیشگیری از عفونت‌های مرتبط با مراقبت از بیماران به ویژه ویروس کرونا با شرکت متخصصانی از ۱۱ کشور در قالب ارتباط زنده بر بستر فضای مجازی در مشهد آغاز شد.

بيماري كرونايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این رویداد علمی با همکاری مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاهی ژنو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدت سه روز و به صورت مجازی ادامه دارد. در این کنگره سخنرانانی از ایران و کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، سوئیس، مالت، ترکیه، فنلاند، آلمان، دانمارک و بلژیک درباره آخرین دانش‌ روز حوزه پزشکی در تخصص‌های مختلف سخنرانی دارند.۶ هزار و ۷۵۰ پرستار در این کنگره شرکت دارند و مطالب آن در قالب ۴۵ وبینار، میزگرد و سخنرانی توسط سخنرانان داخلی و خارجی ارائه می‌شود و ظرفیت هر میزگرد ۱۵۰ نفر است.

همچنین در این رویداد علمی شرکت کنندگان تازه‌ترین اطلاعات در مورد بیماری کووید ۱۹ و راه‌های پیشگیری و درمان آن و نیز سایر موارد مربوط به کنترل عفونت و مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.مهمترین محورهای مطالب ارائه شده در این کنگره شامل بهداشت دست در اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها مانند کووید ۱۹، کنترل عفونت در تجمع‌ها، الزامات ایمنی بیمار و کنترل عفونت در ارائه خدمات آزمایشگاهی و نمونه گیری، تجهیزات حفاظت فردی، ویروس‌های تنفسی نوظهور مانندکرونا، ضدعفونی و استریل کردن ونتیلاتورها و تجهیزات مرتبط تنفسی در بیماران کووید ۱۹ و رعایت دستورالعمل‌های کنترل عفونت در CPR است.

در این کنگره ۲ پنل تخصصی با موضوع نقش تهویه و اتاق‌های ایزوله در کنترل عفونت و نقش نظارت و اعتباربخشی در کنترل عفونت‌های بیمارستانی برپا می‌شود. بیش از ۱۵۰ مقاله اختصاصی با موضوع پرستاری توسط پرستاران، کارشناسان، دانشجویان و محققان به ‌ویژه افرادی که در بخش‌های کرونا فعالیت داشته‌اند به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که به‌ صورت سخنرانی یا پوستر ارائه می‌شود.

کد خبر 565870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha