دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: کشورهایی که در راستای کنترل کروناویروس اقدامی نمی‌کنند با آتش بازی می‌کنند.

كرونا در جهان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است کشورهایی که اجازه می‌دهند ویروس کرونا مسیر گسترش خود را طی کند و آن را کنترل نمی‌کنند با آتش بازی می‌کنند.

وی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: ویروس کرونا ویروس خطرناکی است که می‌تواند هر سیستم بدن را مورد حمله قرار دهد. کشورهایی که اجازه می‌دهند این ویروس روند گسترش و شیوع خود را ادامه دهد با آتش بازی می‌کنند.

آدهانوم از کشور خاصی نام نبرده اما گفته است که شاهد موارد مرگ‌ومیر و ابتلای بیشتری خواهیم بود و تعداد قابل توجهی از افراد اثرات طولانی‌مدت این ویروس را تجربه خواهند کرد. کادر درمان با فشار روانی شدیدی روبه‌رو هستند و در بسیاری از کشورها افزایش موارد ابتلا، فشار سنگینی را به سیستم سلامت وارد کرده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: لازم است هر اقدامی انجام دهیم تا از کادر درمان حمایت شود، مدارس فعالیت داشته باشند، افراد آسیب‌پذیر تحت حمایت قرار گیرند و از اقتصاد حفاظت شود.

وی با بیان اینکه دلیل و توجیهی برای دست روی دست گذاشتن وجود ندارد، گفت: پیام من واضح است سریع، به موقع و قاطعانه اقدام شود.
 

کد خبر 565868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha