سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه حدود ۴ میلیون ایرانی هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند گفت: اگر مشکل چاپخانه دولت حل شود، ماهانه ۲ میلیون کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

کارت ملی هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در رابطه با آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اخذشده، ۵۸ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۵۱۳ نفر از هموطنان برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۹ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۱۱۴ کارت هوشمند ملی صادر و در اختیار افراد قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴ میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی برای ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملی نکرده‌اند، گفت: از این افراد درخواست می‌شود هرچه زودتر فرآیند ثبت‌نام خود در دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: در بحث تأمین بدنه کارت ملی هوشمند برابر قانون چاپخانه دولتی متولی است و براساس تفاهمنامه‌های انجام‌شده قرار بود ماهانه یک میلیون کارت خام در اختیار سازمان ثبت احوال قرار بگیرد که متأسفانه به دلایلی این تعداد به صورت ماهانه در اختیار ثبت احوال قرار نگرفته است.

ابوترابی گفت: در همین رابطه هفته گذشته جلسه‌ای در ارتباط با تأمین اعتبار مورد نیاز کارت خام و تراشه برگزار و قرار شد که فرایند تولید کارت خام سرعت یابد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال محدودیتی برای صدور کارت ملی هوشمند ندارد، گفت: در صورتی که کارت خام به تعداد مورد نیاز در اختیار سازمان قرار گیرد، ماهانه بیش از ۲ میلیون کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

این مسئول گفت: تا پایان سال ۹۶ بدون هیچ مشکلی کارت ملی هوشمند در مهلت ۱۵ روزه به دست متقاضیان می‌رسید اما تحریم ها باعث شد تا وارد کردن بدنه کارت و تراشه از اوایل سال ۹۷ با مشکل مواجه شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال، با عنوان این که ۴ کشور در دنیا تراشه تولید می‌کنند، گفت: امیدواریم بتوانیم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان این تراشه‌ها را در داخل کشور تامین کنیم.

ابوترابی با بیان اینکه متولی تامین بدنه کارت ملی هوشمند چاپخانه دولتی است، گفت: اگر ماهانه یک میلیون کارت ملی هوشمند به ما تحویل دهند، ۹ ماه طول زمان می برد تا افراد در نوبت، کارت خود را دریافت کنند.

کد خبر 565791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha