آمار جهانیِ مبتلایان به کووید۱۹ تاکنون به ۵۵ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۳۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تعداد مبتلایان به کووید۱۹ تاکنون به ۵۵ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۳۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. در این میان ۳۸ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۴۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۱۱.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۲۵۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۸ و ۵.۸ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند. تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز از ۵۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (۲۷ آبان / ۱۷ نوامبر) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۷ مبتلا، ۲۵۲ هزار و ۶۵۱ قربانی

۲. هند: ۸ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۹۰ مبتلا، ۱۳۰ هزار و ۵۵۹ قربانی

۳. برزیل: ۵ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۴۰ مبتلا، ۱۶۶ هزار و ۶۷ قربانی

۴. فرانسه: یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۲۳۳ مبتلا، ۴۵ هزار و ۵۴ قربانی

۵. روسیه: یک میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۸۹ قربانی

۶. اسپانیا: یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۹۹ مبتلا، ۴۱ هزار و ۲۵۳ قربانی

۷. انگلیس: یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۸۱ مبتلا، ۵۲ هزار و ۱۴۷ قربانی

۸. آرژانتین: یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۸۴ مبتلا، ۳۵ هزار و ۷۲۷ قربانی

۹. ایتالیا: یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۸۱ مبتلا، ۴۵ هزار و ۷۳۳ قربانی

۱۰. کلمبیا: یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۱۷ مبتلا، ۳۴ هزار و ۲۲۳ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از آمریکا، هند و برزیل سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای فرانسه، روسیه، اسپانیا، انگلیس، آرژانتین، ایتالیا، کلمبیا و مکزیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

کد خبر 565753

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha