عبدالحکیم بهار، بهورز اهل روستای رمین چابهار به دلیل فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در ۱۶ سال گذشته نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن سوئد، از معتبرترین جوایز ادبی دنیا شد.

عبدالحکیم بهار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این جوان سیستان‌وبلوچستانی به عنوان یکی از نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن در حوزه ادبیات کودک و نوجوان مشهور به جایزه نوبل کودکان اعلام شده است. عبدالحکیم بهار از کودکی علاقه‌مند به کتاب بوده و در زمان تحصیل در دبستان، دورانی که به صیادی روی لنج ماهیگیری اشتغال داشته و از زمانی که به عنوان بهورز روستای رمین منصوب شده، بیشترین تلاش خود را به ترویج کتاب میان کودکان و نوجوانان معطوف کرده است.

روستای رمین از توابع دهستان کمبل سلیمان بخش مرکزی در هفت کیلومتری بندر چابهار قرار دارد. این روستا تصویری زیبا از طبیعت بکر و بی‌نظیر ساحل مکران است و هر سال به ویژه در زمستان و بهار مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. رمین از نزدیک‌ترین روستاهای صیادی به چابهار است و در مسیر جاده ساحلی به بنادر صیادی بریس، پسابندر و خلیج گواتر قرار دارد.

رمین با ۳۸۷ هکتار گستره بر اساس طرح هادی تصویبی و جمعیت حدود چهار هزار نفری از روستاهای بزرگ شهرستان چابهار است. رمین از لحاظ جغرافیایی از شمال به کوه‌های روستای تیس کوپان، از غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان می‌رسد.

خور قدیم، نوار ساحلی کلات‌رود که از یک‌طرف به دریا و از طرف دیگر به صخره‌های بسیار و ماسه‌های طلایی به تالاب لیپار منتهی می‌شود از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا به شمار می‌آیند.

کد خبر 565612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha