عضو شورای نگهبان در پاسخ به سوالی پیرامون کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: قانون اساسی تصریح دارد که کاندیداهای ریاست جمهوری از رجال باشند و مفهوم رجال هم روشن است. بنابراین ما در این عرصه تسلیم قانون هستیم.

احمد خاتمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر 25 آبان ماه در نشستی خبری در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم اظهار داشت: به دلیل جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه برگزاری هرگونه تجمعات ممنوع است، اجلاسیه‌های مجلس خبرگان رهبری برگزار نشد چراکه آقایان ۸۸ نفر از نقاط مختلف کشور باید در یک جا جمع شوند؛ به علاوه اینکه چند برابر همراهان آقایان هستند و این سبب می‌شود که در معرض آسیب این ویروس باشیم.

خاتمی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در پاسخ به شائبه‌هایی که در برخی محافل سیاسی مبنی بر سختگیری شورای نگهبان نسبت به یک جریان سیاسی کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مطرح می‌شود، گفت: در گذشته شورای نگهبان قانون‌مدارانه به وظایف خود عمل کرده و در این عرصه هم قانون‌مدارانه عمل خواهد کرد.

وی افزود: همه جای دنیا هم مرسوم است که هر کس از راه رسید و گفت کاندیدا هستم او را نمی‌پذیرند. در قانون ما هم شرایطی هست که به آنها عمل می‌شود. من به عنوان عضو شورای نگهبان می‌گویم که اسم سختگیری برای این موضوع درست نیست بلکه اسم درست آن این است که قانون‌مدارانه عمل کنیم و اطمینان می‌دهم به عنوان یک عضو شورای نگهبان که قانون‌مدارانه عمل خواهیم کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص اظهارنظرهای مختلفی که اخیراً پیرامون کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و اینکه زنان هم می‌توانند مصداقی از رجل سیاسی باشند، چیست، بیان داشت: تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی است که کاندیداهای ریاست جمهوری از رجال باشند و مفهوم رجال هم روشن است.

خاتمی اضافه کرد: بنابراین ما در این عرصه تسلیم قانون هستیم و قانون هرگونه نظر بدهد به آن عمل خواهیم کرد.

کد خبر 565376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • هامون IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    چرا اینها به مردم نمگویند منظور از رجال زن یا مرد است؟ شده عین قران هرکس به نفع خودش تفسر میکند. اصلن چه دلیلی داشت که در زمان تدوین قانون اساسی کلمه زن یا مرد را ننوشتند؟ مگر اینکه فریب مردم باشد. این حاجی رند هم که..............