همشهری آنلاین: ساختمانی هفت طبقه در منطقه سعادت آباد تهران صبح دوشنبه 10 تیر فرو ریخت که متاسفانه در این حادثه عده‌ای کشته شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ساعت 8 و 44 دقیقه امروز به ستاد فرماندهی اعلام شد که ساختمانی هفت طبقه درمنطقه سعادت آباد، بلوار فرهنگ نبش خیابان 24 شرقی فرو ریخته است.

بهروز تشکر با اشاره به این که سه دقیقه بعد از حادثه ماموران اولین ایستگاه سازمان آتش‌نشانی در محل حاضر شدند افزود: این ساختمان که با رعایت نکردن مقررات استاندارد ساختمان‌سازی احداث شده و قبلا بدون توجه به هشدارهای کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی بخشی از آن فرو ریخته بود امروز در عملیات گودبرداری وتخریب کامل آن، باز هم بدون رعایت اصول گودبرداری و ایمن سازی محل، این ساختمان ناگهان به طور کامل فرو ریخت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد: جسد یکی از کارگران ریزش ساختمانی در خیابان سعادت آباد از زیر آوار خارج شده است و عملیات خارج کردن اجساد دیگر ادامه دارد.
هم اکنون دستگاه‌ها و سگ های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن افراد زیر اوار است. هم اکنون مسیر شمال به جنوب بلوار فرهنگ مسدود شده است.

دستگیری پیمانکار و دو نفر از مالکان

دادستان تهران با حضور در محل فرو ریختن ساختمان هفت طبقه در منطقه سعادت آباد تهران به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در ارتباط با این حادثه پیمانکار شهرداری به همراه دو نفر از مالکان اصلی این ساختمان دستگیر شدند.

سعید مرتضوی همچنین افزود: به منظور بررسی ابعاد این حادثه، شهردار منطقه یک به همراه شهردار ناحیه دو این منطقه به دادسرا احضار شدند.

با توجه به بتونی بودن این ساختمان، عملیات برای امدادرسانی به حادثه دیدگان با مشکل مواجه است.

کد خبر 56533

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز