وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید آلمانی‌ها باید آماده ۴ تا ۵ ماه دیگر محدودیت‌های شدید برای جلوگیری از افزایش عفونت‌های کرونا باشند و نباید انتظار داشته باشند که محدودیت‌های فعلی به این زودی‌ها برداشته شوند.

Germany

به گزارش همشهری آنلاین به نق از رویترز پیتر آلتمایر در مصاحیه‌ای با هفته‌نامه «بیلد آم سونتاگ» گفت: «ما هنوز بحران را پشت سر نگذاشته‌ایم. ما دیگر نمی‌توانیم باز و بسته‌شدن مداوم اقتصاد را تحمل کنیم.»

آلمان مجموعه‌ای از اقدامات را تحت عنوان «قرنطینه خفیف» برای مهار موج دوم همه‌گیری کرونا که آلمان را مانند سایر کشورهای اروپایی فراگرفته است، به اجرا درآورده است. در این قرنطینه خفیف رستوران‌ها بسته هستند، اما مدارس و فروشگاه‌ها باز می‌مانند.

داده‌های به دست آمده از انستیتوی رابرت کخ (RKI) که یکشنبه منتشر شد نشان داد شمار موارد تاییدشده عفونت در آلمان با افزایشی ۱۶۹۴۷ موردی به ۷۹۰۵۰۳ مورد افزایش یافته است.

آلتمایر گفت آلمان باید نگران برداشتن بیش از حد سریع محدودیت‌ها باشد.

او گفت: «اگر نخواهیم هر روز ۵۰۰۰۰ مورد عفونت جدید داشته باشیم، آنچنانکه چند هفته پیش در فرانسه رخ داد، باید این محدودیت‌ها را ادامه دهیم.»

«همه کشورهایی که این محدودیت‌ها به طور زودهنگام برداشته‌اند، تاوان زیادی به صورت از دست رفتن جان انسان‌ها داده‌اند.»

از طرف دیگر فرانک اولریخ مونتگمری، رئیس آلمانی انجمن جهانی پزشکی درباره کمبود احتمالی تخت‌های بیمارستانی و مشکلات در تامین نیروی انسانی در بیمارستان‌های آلمان هشدار داد.

او در مصاحبه‌ای گفت:‌« پیش‌بینی من این است که مجبور خواهیم بود درباره محدودیت‌های بیشتر صحبت کنیم نه برداشتن محدودیت‌های فعلی.»

پلیس آلمان در جریان تظاهرات ضد قرنطینه در شهر فرانکفورت ماشین آب‌پاش به کار برد و نهایتا این تجمع را پراکنده کرد، چرا که مقرراتی مانند ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی در آن رعایت نشده بود.

کد خبر 565321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha