کمتر کسی است که از تحریم ها و مشکلات آن چیزی نشنیده باشد. پس از این اتفاقات، که همه ما، هر روز، با اخبار آن دمخور هستیم، تولیدکنندگان داخلی شروع به تامین نیازهای بازار نمودند و باید پذیرفت که برخی از تولیدات داخلی توانسته جوابگوی خواسته مردم باشد.

image_b06f3d1cc78e8fb7a560d8625169a9a58541c4db.jpg

در این مطلب می خواهیم صرفا در مورد محصولات بهداشتی و آرایشی تولید داخل صحبت کنیم. محصولاتی که خالق آن دانشمندان ایرانی بوده اند و با کار شبانه روزی روانه بازار می گردند. شاید در برخی عرصه ها هنوز تولیدات کشور به استانداردهای جهانی نزدیک نشده و مردم همچنان به دنبال کالای خارجی هستند، اما این مقوله برای لوازم بهداشتی و آرایشی صدق نمی کند؛ یعنی از کرم مرطوب کننده دست و صورت گرفته تا رژ لب، ریمل، ضد ریزش مو، کرم آبرسان، سایه چشم و بسیاری از دیگر محصولات که در ایران تولید می شوند و در موارد زیادی توانسته اند رقیبی جدی برای محصولات خارجی باشند.

خلق دانش و یا انتقال آخرین دانش روز دنیا از شرکت های برجسته، در حوزه آرایشی و بهداشتی همواره انجام شده و مدیران این صنایع پیشتاز تلاش داشته اند تا مطابق با جدیدترین درخواست های مردم پیش بروند.

با مراجعه ای ساده به فروشگاه های لوازم آرایشی یا داروخانه های کشور و بررسی اقلام آرایشی بهداشتی به این نکته پی خواهید برد که علاوه بر وجود تنوع در این بازار، مردم نیز به اعتماد مناسبی نسبت به این کالاها رسیده اند. در زیر به نام برخی از این برندها اشاره می کنیم و به معرفی آنها می پردازیم.

سی گل

محصولات سی گل

سی گل یکی از مشهورترین برندهایی است که تا امروز توسط تولیدکنندگان آرایشی بهداشتی روانه بازار شده است. شرکت لابراتوار دکتر اخوی در سال ۱۳۶۹ توسط دکتر نصراله اخوی تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز کرد. برند ایرانی سی گل یکی از چندین برند زیر مجموعه این شرکت ایرانی موفق است که بنیانگذار آن به عنوان تنها متخصص بین‌المللی در حوزه آرایشی و دارویی کشور شناخته می شود.

او همچنین عضو موسسه فرانسوی متخصصین بین‌الملل است که با کمپانی های بزرگ آرایشی از جمله لورآل و لانکوم و همچنین آزمایشگاه های دارویی بین المللی و داخلی همکاری دارد. در حال حاضر محصولات سی گل در حوزه آرایشی، بهداشتی و دارویی که حاصل بیش از سه دهه فعالیت موفق این برند در بازار ایران است، در کارخانه‌ بزرگی واقع در یکی از مناطق صنعتی همجوار تهران تولید می شود.

محصولات برند بایومارین

برند ایرانی بایومارین، با تکیه بر دانش محققین و متخصصین داخلی، توسط کمپانی و لابراتوار ایرانی پارس حیان تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز نمود. شرکت پارس حیان با بیش از سی سال سابقه درخشان در حوزه تولید محصولات باکیفیت، برند بایومارین را با همکاری لابراتوار بایوتک مارین فرانسه تاسیس نمود. این کمپانی ایرانی پس از آغاز فعالیت رسمی خود با بهره گیری از ویژگی های موثر ترکیبات دریایی اقدام به تولید محصولاتی بر پایه انواع جلبک های دریایی کرد و توانست با تولید محصولاتی باکیفیت و درعین حال مقرون به صرفه، خود را به عنوان یک تولید کننده موفق معرفی نماید.

محصولات آردن

محصولات آردن

برند ایرانی و پرسابقه آردن در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و فعالیت خود را به عنوان اولین گروه تخصصی تولید کننده محصولات بهداشتی و مراقبتی آغاز کرد. آردن پس از تاسیس برند، تمرکز خود را بر روی پاسخگویی به نیاز مشتریانی با دیدگاهی حرفه ای تر نسبت به مراقبت های بهداشتی و درمانی پوست قرار داد.

آردن در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین کمپانی های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور شناخته می شود. این برند ایرانی همچنین با استفاده از بهترین ترکیبات اولیه در تولید بیش از هفتاد نوع محصول مختلف، توانسته است نیازهای مختلف جامعه ایرانی را با محصولات بسیار باکیفیت خود به خوبی برآورده سازد.

یکی از عوامل موفقیت برند آردن کنترل و تضمین کیفیت محصولات آردن در لابراتوارهای تخصصی پارس حیان است. از اینرو بخش اعظمی از هزینه های این شرکت ایرانی در این بخش سرمایه گذاری می شود. آردن همچنین محصولات خود مطابق با استاندارد های روز انبار و از آنها نگهداری می کند.

محصولات مای

برند ایرانی مای توسط شرکت آریان کیمیا تک که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس گردید، با هدف تولید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه، پایه گذاری شد. مواد اولیه محصولات مای از شرکت کال اند کو آلمان تامین می شود و این محصولات در پیشرفته ترین کارخانه های خاورمیانه متناسب با استانداردهای جهانی، تولید و عرضه می گردند.

هیدرودرم

برند هیدرودرم یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت پارس حیان است که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمود. در حال حاضر لابراتوار تخصصی پارس حیان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی در سطح خاورمیانه است که با تولیدات باکیفیت خود، نقش موثری در افزایش سطح دسترسی مردم به چنین محصولاتی ایفا می نماید. این شرکت ایرانی به لطف بهره گیری از دانش متخصصین مجرب و دانشمندان ایرانی توانسته است خود را به کمپانی پیشرویی در این صنعت تبدیل سازد.

سینره

شرکت دانش بنیان طبیعت زنده در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید محصولات با کیفیت مراقبت از پوست و مو با منشاء گیاهی بنیان نهاده شد و واحد تولیدی آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد شرکت طبیعت زنده محصولات خود را تحت نام تجاری "سینره" به بازار عرضه نمود و پس از آن با جذب نیروهای متخصص و تلاش های مستمر در سال ۱۳۸۸ موفق به کسب عنوان برند برتر شد و جوایز بسیاری تاکنون از آن خودش کرده است. محصولات سینره در حوزه آرایشی و بهداشتی به کشورهایی همچون انگلستان، مالزی و عراق صادر می شود.

همانطور که در بالا مطالعه نمودید بسیاری از این برندها و شرکت برای شما هم نامی آشنا دارند و یا حتی از محصولاتشان خرید کرده اید. این موضوع نشان از عزم راسخ تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی داخلی دارد که می توانند الگویی مناسب برای سایر صنف ها و دیگر تولیدات داخلی کشور باشند.

منبع:
www.safirstores.com/mag

کد خبر 565170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha