شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۳۰ پروژه جدید محلی در منطقه ۱۰ تهران گفت: بوستان‌های جدید به ویژه در مناطق ۹ و ۱۰ راه‌اندازی می‌شود.

پياده راه شهيد دعوتي

به گزارش همشهری آنلاین، ۳۰ پروژه محیط زیستی، عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۰ تهران شامل تملک، احداث و بهره‌برداری بوستانهای عارف قزوینی، دوچرخه، مهر و همچنین درمانگاه تخصصی منطقه، احداث گذر گردشی و عمومی خیابان شهید دعوتی، احداث و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو، تجهیز و راه‌اندازی ساختمان دوستدار دوچرخه، پیاده‌روسازی و مسیر رینگ دوچرخه، ایجاد و احداث فضای بازی کودکان، احداث، توسعه و ایمن‌سازی محور شهید رنجبر، ارتقای کیفیت عرصه عمومی و منظر شهری گذر پشت بزرگراه شهید نواب صفوی و ایجاد مکانیزم برف‌روبی است که با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

پیاده‌راه شهید دعوتی که پروژه بهسازی محیطی و مناسب‌سازی آن به پایان رسیده است در بافت تاریخی تهران از میدان بریانک تا انتهای خیابان شهید دعوتی در مقابل موزه هفت‌چنار قرار دارد و ساخت آن بر اساس پیوست‌های اجتماعی صورت گرفته و این محل مکانی برای گذراندن اوقات فراغت و فعالیت‌های تفریحی وعمومی شهروندان منطقه ۱۰ است.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های جدید در منطقه ۱۰ پایتخت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تعداد زیادی پروژه محلی در منطقه ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد که از مهم‌ترین آنها پروژه خیابان دعوتی و درمانگاه محلی آن است.

وی افزود: خیابان دعوتی در محله بریانک نزدیک هفت‌چنار قرار دارد جایی که شناسنامه تهران محسوب می‌شود چرا که در قدیم چنارها در پایتخت نشان‌دهنده قدمت یک محل محسوب می‌شده و در حال حاضر نیز این چنین است.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه‌های محله‌محور عمدتا با نظرات مردم، شورایاری‌ها، شهرداری‌های مناطق و نواحی اجرا می‌شود و اولویت‌ها در این زمینه جهت تخصیص بودجه در نظر گرفته می‌شود.

حناچی گفت: منطقه ۹ و ۱۰ تراکم بالا، خانوار زیاد و واحد مسکونی در هم تنیده نسبت به هکتار و مساحت دارد و به همین جهت خدمات محلی مانند فضای سبز برای آنها کم است که ما برنامه‌هایی در این زمینه داریم.

شهردار تهران از افتتاح تعدادی پارک جدید در پایتخت خبر داد و گفت: این مسأله مدنظر قرار گرفته و استاندارد فضای سبز در پایتخت ۱۶ متر به ازای هر ساکن تهران است که بسیاری از محلات این سرانه استاندارد وجود ندارد و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

حناچی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های محلی تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر رفاه شهروندان و اقتصاد آنها دارد چرا که بسیاری از ملک‌ها با بهبود وضعیت محلات ارزش واقعی آنها لحاظ می‌شود.

کد خبر 564907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha