رئیس‌جمهوری اندونزی می‌گوید این کشور قصد دارد واکسیناسیون گروهی مردم را برای محافظت در برابر ویروس کرونا تا پایان سال میلادی جاری شروع کند.

Indonesia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جوکو ویدودو که معمولا جوکوی خوانده می‌شود، گفت طرح‌های توزیع واکسن کرونا در سراسر این کشور از قبل در دست تهیه هستند.

اگر سازمان غذا و داروی اندونزی (BPOM)  این برنامه را تایید کند، این کشور ۲۷۰ میلیون نفری - چهارمین کشور پرجمعیت جهان- در جنوب شرق آسیا از نخستین کشورهایی در جهان خواهد بود که واکسیناسیون همگانی کرونا را شروع کرده است.

اندونزی ماه‌ها است که در تلاش برای مهار شیوع کرونا بوده است، اما در چند هفته گذشته با افزایش مداوم میزان‌های عفونت مواجه بوده است.

اندونزی با حدود ۴۵۰۰۰۰ مورد عفونت کروناویروس و  ۱۵۰۰۰ مورد مرگ ناشی از آن بیشترین میزان‌ عفونت‌ با این ویروس را در جنوب شرق آسیا را دارد و کارشناسان بهداشتی هشدار می‌دهند که ارقام واقعی به علت میزان پایین آزمایش احتمالا بالاتر است.

جوکوی افزود تضمین بی‌خطر بودن واکسن یک اولویت است و کارکنان پزشکی، نیروهای پلیس و نظامی هنگام شروع کارزار واکسیناسیون ابتدا واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتظار می‌رود سازمان غذا و داروی این کشور در هفته اول دسامبر (۱۱ آذر ) برنامه را تایید کند و دو هفته بعد واکسیناسیون همگانی شروع شود.

واکسن‌های تولید شده بوسیله شرکت‌های سینوواک و سینوفارم در مراحل اولیه این کارزار استفاده خواهند شد. این شرکت‌ها امسال ۱۸ میلیون دوز واکسن را در اختیار اندونزی قرار می‌دهند که شامل ۱۵ میلیون دوزی هم می‌شود که شرکت دولتی داروسازی دولتی این کشور به نام «بیو فارما» می‌سازد.

اندونزی همچنین قراردادهایی برای دریافت بیش از ۲۵۰ میلیون دوز واکسن دیگر تا پایان سال ۲۰۲۱ امضا کرده است، از جمله ۳۰ میلیون واکسن تولید شده بوسیله شرکت آمریکایی نواواکس.

کد خبر 564748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha