یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماد ۵۰ شرکت بورسی در حال حاضر متوقف است.

در میان این شرکت‌ها که فهرست آن‌ها را اطلاع رسانی بورس تهران به طور کامل منتشر کرده نماد ۴ شرکت بسته بندی پارس، قند نیشابور، کارتن مشهد و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی از سال ۸۴ به ترتیب به علت تعدیل EPS و مجمع عادی، تعدیل EPS و مجمع عادی، تعدیل EPS و تعدیل EPS بسته است.

سهام شرکت‌های صنایع انرژی آذرآب، بهپاک، پلی اکریل، مخابراتی راه دور، لاستیک دنا، کابل‌سازی ایران و بسته بندی ایران نیز از سال ۸۵ به دلایل مختلفی از جمله افزایش سرمایه، تعدیل EPS و مجمع عادی معامله نمی‌شود و نماد آنها متوقف است.

از میان ۳۹ شرکت باقی‌مانده، ۱۶ شرکت در سال ۸۶ به علت تعدیل EPS یا برگزاری مجمع از چرخه مبادلات سهام در بورس تهران حذف شده‌اند و سهامداران ۲۳ شرکت هم در سال ۸۶ به علت بسته شدن نماد این شرکت‌ها به دلایل مشابه، دست از دادوستد کشیدند.

نام داروسازی تهران دارو، سرمایه‌گذاری ملت، فرآوری مواد معدنی، تولید سموم علف‌کش، سیمان کرمان، سیمان کارون، سیمان مازندران، بوتان، مواد اولیه داروپخش و نیز پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصقهان، کالسیمین، ایران تایر، میلی سرب و روی، گروه بهمن و پتروشیمی فارابی در میان این شرکت‌ها نماد بسته به چشم می‌خورد.

در حال حاضر نام ۴۴۶ شرکت در فهرست شرکت‌های حاضر در بورس ثبت شده است.

کد خبر 56414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز