سخنگوی دولت، کرونا با افزایش ابعاد فاجعه‌آمیزش و تهدید جان انسان‌ها را از مهم‌ترین مسایل دولت و مردم خواند.

علی ربیعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه کرونا با افزایش ابعاد فاجعه ‌آمیزش و تهدید جان انسانها از مهم‌ترین مسایل دولت و مردم است، گفت: متاسفانه ویروس کرونا شباهت کمتری به اجداد خود داشته و از رفتار آنها تبعیت نمی‌کند. خصوصیات ویروس نسبت به آغاز شیوع، دچار تغییرات جهشی شده و امروز تهاجمی‌تر و با خشونت بیشتر عمل می‌کند. ۶۰۰ مرگ روزانه در فرانسه نشان از این تغییرات دارد.

وی افزود: تاکنون ۸۸ درصد افرادی که دچار مرگ و میر می‌شدند از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند اما هم‌اکنون این ویروس، سنین پایین‌تر را هم مورد درگیری شدید قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: با این وصف، گذر زمان نه تنها نباید سبب خستگی از مبارزه بی‌امان با کرونا و عادی انگاری ما شود بلکه برعکس، باید سبب ایجاد رویکرد جدی‌تر به سبک زندگی همراه با سلامت شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابعاد گسترده‌تری در زندگی روزمره ما بیابد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص توقع ایران از رییس جمهور جدید ایالات متحده چه خواهد بود، گفت: انتظارات ما کاملاً روشن است. امیدواریم که دولت بعدی آمریکا تداوم اشتباهات گذشته را متوقف کرده و برای جبران آنها تلاش کند. بازگشت به برجام و تعهد بی قید و شرط به همه الزامات آن، اولین گام در تصحیح این سیاست هاست. 

ربیعی افزود: همینطور امیدواریم دولت آینده آمریکا به خوبی درک کند که سیاست فشار بر ایران شکست خورده و شدیدترین تحریم هایی که در تاریخ علیه کشوری اعمال شده نه تنها ما را به تسلیم وادار نکرد بلکه ملت ما را برای ایستادگی بر اصول استقلال، کرامت و شرافت ملی راسخ تر کرده است. باید هزینه های وارد شده به ملت ایران جبران شود و این حق ملت ماست که بهترین زندگی را در بهترین فضا تجربه کنند و ما در این زمینه متعهد هستیم و تلاشمان در راستای تحقق این موضوع است.

وی ادامه داد: در برابر ایران و همه ملل مستقل دنیا، تنها زبان صلح، احترام و عزتمداری جواب می‌دهد، ما از نزدیک اقدامات و حرف‌های دولت آینده آمریکا را دنبال می‌کنیم. می دانیم که آقای بایدن قول داده توافق های چندجانبه، قانونمندی و چندجانبه گرایی بازگردد. جهان منتظر است ببیند که چگونه دولت آمریکا به یک قانون شکنی بزرگ که بهای آن را ملت ایران با مال و جانشان در عصر همه گیری ویروس کرونا پرداختند، خاتمه خواهد داد. 

سخنگوی دولت بیان کرد: امیدواریم دولت آمریکا اینبار از این فرصت تاریخی برای تغییر مسیر به سوی آینده ای بهتر و انعکاس دیدگاه واقعی مردم صلح دوست آمریکا استفاده کند.

وی ادامه داد:  امروز گزارشهای ارائه شده نشان می داد که به رغم توافق دولتهای کره جنوبی و ژاپن و نیز دولت سوئیس در استفاده از کانال سوئیس برای خرید دارو و کالاهای اساسی، در نهایت دولت آمریکا دخالت نموده و گفته است که نیازمند تایید اپک می باشد و جلوی این اقدام را گرفته است. این هم نشان دهنده دروغ پردازی های دولت ترامپ مبنی بر عدم جلوگیری از انتقال دارو به ایران است.

کد خبر 564058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha