سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره نخستین دسته از غازهای خاکستری مهاجر را در تالاب‌های درگه‌سنگی و سولدوز این شهرستان مشاهده کردند.

غازهای خاکستری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر محمدیان اظهار کرد: این غازهای خاکستری مهاجر در قالب دسته‌های بزرگ وارد این ۲ تالاب در استان آذربایجان غربی شدند که تدریجا با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی کره زمین، بر تعداد آنها در تالاب‌های این شهرستان افزوده می‌شود. این پرندگان مهاجر مدتی را در تالاب‌های این شهرستان برای استراحت و تغذیه سپری می‌کنند و سپس با کاهش دمای هوا در این منطقه، کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده همچنین با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ گونه پرنده‌آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان افزود:‌اکنون علاوه بر غازهای خاکستری، هزاران قطعه پرنده مهاجر و بومی شامل خوتکا، تنجه، آب‌چلیک، کشیم، چنگر، اردک سرحنایی، تاجدار، سرسبز، عقاب تالابی، چوپ‌پا، پرستوی دریایی، عقاب تالابی و گونه بسیار نادر اردک سرسفید در تالاب‌های این شهرستان مشغول استراحت و تغذیه هستند.

محمدیان گفت: نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

 غاز خاکستری با ۸۳ سانتی‌متر طول بزرگترین پرنده‌ منطقه است که دارای منقاری ضخیم و به رنگ صورتی و سر و گردن خاکستری و پاهای صورتی رنگ است، بدن و زیرتنه این پرنده، خاکستری با رگه‌های کوچک سیاه است و به صورت دسته جمعی از منطقه ای به منطقه دیگر کوچ می‌کند.

کد خبر 563996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha