شهردار مسلمان لندن که از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود به حملات لفظی و نژادپرستانه رییس جمهوری آمریکا علیه خود و جوامع مسلمان در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت که در هیچ دوره‌ای مسلمان بودن غیر از دوران ترامپ دشوار نبوده است.

صارق خان - ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «صادق خان» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی افزود: برای نخستین بار یک سیاستمدار برجسته جهان مروج این دیدگاه بود که اسلام و غرب ناسازگار هستند؛ از نگاه او همه مسلمانان، انسان‌های بد و به دلیل اقدامات یک گروه اقلیت تروریست هستند.

وی که در آخرین سفر ترامپ به لندن «شهرداری افتضاح» و «بازنده‌ای مطلق» نامیده شده بود، ادامه داد: بگذارید صریح بگویم، من به هیچ دلیل دیگری جز دینم مورد حملات لفظی ترامپ قرار نگرفتم. شهردار لندن اضافه کرد که بسیاری از اقلیت‌های قومی و مذهبی هم از رفتار ترامپ دل خوشی نداشتند.

جدال لفظی رییس جمهوری آمریکا با صادق خان سابقه طولانی دارد؛ او قبلا شهردار لندن را به تست هوش دعوت کرده و همچنین از واکنش او به حمله سال ۲۰۱۷ در پل لندن (لاندان بریج) انتقاد کرده بود.

صادق خان همچنین در آستانه سفر سال گذشته رییس جمهوری آمریکا به انگلیس در یادداشتی برای گاردین، او را نمونه بزرگی از راستگرایی افراطی رو به رشد و تهدیدی برای همه جهان دانسته بود. ترامپ درست دقایقی قبل از ورود به لندن نوشت:‌ خان من را خیلی به یاد شهردار "خیلی احمق و بی‌کفایت" نیویورک بیل د بلاسیو، می‌اندازد. "فقط قدش نصف اوست"

در همین حال، شهردار لندن دو روز پیش، به استقبال خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رفت و در توئیتی نوشت که مشتاقانه در انتظار همکاری با اوست.

بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا انتخاب شد. 

بر اساس رویه قانونی ترامپ موظف است ظرف مدت ۱۰ هفته دولت را به رییس جمهوری منتخب آمریکا تحویل دهد. اما او که مدعی فساد و تقلب در انتخابات است، بایدن را به رسمیت نشناخته و از آغاز روند واگذاری قدرت استنکاف کرده است.

بر اساس رویه قانون مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا ۲۰ ژانویه ( یکم بهمن) برگزار می‌شود و رفتار ترامپ باعث افزایش نگرانی‌ها از احتمال بروز اختلال و هرج‌ومرج در روند واگذاری قدرت در این کشور شده است. 

کد خبر 563907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha