سومین جلسه نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

نشست شهرداران کلانشهرها با اسحاق جهانگيري

به گزارش همشهری آنلاین، در نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اسحاق جهانگیری، شهرداران کلانشهرهای تهران، تبریز،‌ اصفهان،‌ شیراز و قم بطور جداگانه در خصوص مهمترین مسایل کلانشهرها و راهکارهای مرتفع کردن آنها طرح موضوع کردند.

پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به شرایط سخت کار شهرداری‌ها در دوران تحریم و کرونا،‌ یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی شهرهای بزرگ کشور را مساله حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

حناچی بر استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی در حوزه ساخت اتوبوس و واگن‌های مترو تاکید کرد.

در این جلسه در راستای افزایش ظرفیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کلانشهرها، مقرر شد علاوه بر قرارداد ساخت 2 هزار دستگاه اتوبوس با شرکت‌های داخلی، مجوز لازم برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس با شرایط فاینانس و تایید بانک مرکزی به شهرداری‌ها داده شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین از وزارتخانه‌های کشور و صنعت،‌ معدن و تجارت و ‌سازمان برنامه و بودجه خواست تا روند بازسازی بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس که بخشی از منابع مالی آن از سوی دولت تامین شده است را تسریع بخشند.

در این جلسه که معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشت، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با بیان آمادگی شرکت‌های داخلی برای ساخت و نوسازی اتوبوس‌های مورد نیاز کلانشهرهای کشور، از پیشنهاد واردات هزار دستگاه اتوبوس برای تسریع در افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها با استفاده از منابع فاینانس استقبال کرد. 

موضوع بررسی تبدیل وضعیت نیروی انسانی شهرداری‌های کلانشهرها مطرح و مقرر شد تا سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و نماینده شهرداری کلانشهرها ظرف مدت یک ماه راهکار قانونی برای حل وضعیت نیروی انسانی ارایه کنند.

کد خبر 563877
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha