شمار موارد عفونت کروناویروس در جهان روز یکشنبه ۱۸ آبان با موج دوم اوج‌گیری موارد ۳۰ روز پیش که به حد یک چهار کل موارد رسیده است، از ۵۰ میلیون مورد فراتر رفت.

test

به گزارش همشهری آنلاین ماه اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) بدترین ماه پاندمی کرونا تا به حال بوده و آمریکا به اولین کشوری بدل شده که بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد عفونت در روز را گزارش کرده است. اوج‌گیری موارد عفونت در اروپا نیز در این افزایش نقش داشته است.

میانگین موارد عفونت در هفت روز گذشته نشان می‌دهد که شمار عفونت‌ها در جهان هر روز بیش از ۵۴۰۰۰۰ مورد افزایش می‌یابد.

بیش از ۱.۲۵ میلیون نفر در جهان به علت بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید که در اواخر سال گذشته در چین ظهور کرد مرده‌اند.

شتاب‌گیری اخیر پاندمی کرونا نیز بسیار شدید بوده است. ۳۲ روز طول کشید تا شمار موارد کرونا در جهان از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون برسد، اما فقط ۲۱ روز طول کشید تا ۱۰ میلیون دیگر به این شمار افزوده شود.

اروپا با ۱۲ میلیون مورد، بدترین منطقه جهان از لحاظ شیوع کرونا است و از آمریکای لاتین پیشی گرفته است. اروپا همچنین ۲۴ درصد موارد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را به خود اختصاص می‌دهد.

اروپا هر سه روز حدود یک میلیون مورد جدید عفونت گزارش کرده است. این میزان ۵۱ درصد کل عفونت‌ها در جهان است.

فرانسه بر اساس آخرین میانگین هفته‌ای موارد جدید کرونا، روزانه ۵۴۴۴۰ مورد جدید کرونا ثبت کرده است که بالاتر از میزان مشابه در هند با جمعیت بسیار بیشتر است.

موج دوم شیوع کرونا در جهان نظام‌های مراقبت‌ بهداشتی در سراسر را در معرض آزمون قرار داده و باعث شده است آلمان، فرانسه و بریتانیا از بسیاری از شهروندانشان بخواهند دوباره در خانه‌هایشان قرنطینه شوند.

آمریکا با حدود ۲۰ درصد موارد جدید کرون در جهان با بدترین اوج‌گیری کرونا مواجه است در هفت روز گذشته به طور میانگین روزانه ۱۰۰۰۰۰ مورد جدید کرونا گزارش کرده است. آمریکا روز شنبه به طور بی‌سابقه‌ای بیش از ۱۳۰۰۰۰ مورد جدید کرونا گزارش کرد.

در آسیا، در هند که دومین کشور جهان از کل موارد عفونت کرونا است، با وجود شروع فصل جشنواره‌های هندو کاهش مداوم موارد جدید عفونت از ماه سپتامبر (شهریور) همچنان مشاهده می‌شود. شمار کل موارد کرونا در هند در روز جمعه از ۸.۵ میلون گذشت و شمار موارد جدید روزانه به طور میانگین ۴۶۰۰۰  مورد است.

کد خبر 563592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha