رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از پوشش بیمه‌ای رایگان بافندگان فرش دستباف خبر داد و گفت: آخرین مهلت بهره‌مندی جامعه هدف از این طرح ملی پایان آبان‌ماه است.

فرش فرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد رستمی اظهار داشت: طبق بخشنامه مرکز فرش ایران، بافندگان فرش دستباف دارای شناسنامه فرشبافی بدون بیمه، تا پایان آبان برای نام‌نویسی و بهره‌مندی از این مزیت فرصت دارند.  

به گفته وی، بافندگان فرش دارای شرایط برای بهره‌مندی از این مزایا برای ارائه اطلاعات اولیه و تحویل عکس، به شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری در تمامی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی تاکیدکرد: قالیبافان با استفاده از این نوع بیمه از سه خدمت اصلی مستمری در زمان بازنشستگی، بیمه فوت و از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار بافنده فرش در این استان شناسایی شده است که کمتر از ۱۰ هزار نفر آنها از بیمه‌ بهره‌مند هستند.

رستمی افزود: براساس تفاهمنامه مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، قالیبافان متقاضی بیمه اجتماعی از مزایای ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در این طرح به‌مدت یک‌سال ۱۵ درصد حق بیمه را دولت پرداخت خواهد کرد و در سال‌های آتی یک درصد به مشارکت قالیبافان در پرداخت حق بیمه افزوده می‌شود تا در نهایت به حد نصاب کنونی پنج درصد بیمه شده و ۱۰۰ درصد کارفرما برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی چهار سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می‌دهد، که فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بافنده‌های استان تمایل به فعالیت خانگی دارند، تصریح کرد: سفارش‌پذیری فرش در استان به‌دلیل محدود بودن فضای کارگاه‌های فرش بافی کمرنگ است.

کد خبر 563152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهارمحال و بختیاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha