رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از پوشش بیمه‌ای رایگان بافندگان فرش دستباف خبر داد و گفت: آخرین مهلت بهره‌مندی جامعه هدف از این طرح ملی پایان آبان‌ماه است.

فرش فرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد رستمی اظهار داشت: طبق بخشنامه مرکز فرش ایران، بافندگان فرش دستباف دارای شناسنامه فرشبافی بدون بیمه، تا پایان آبان برای نام‌نویسی و بهره‌مندی از این مزیت فرصت دارند.  

به گفته وی، بافندگان فرش دارای شرایط برای بهره‌مندی از این مزایا برای ارائه اطلاعات اولیه و تحویل عکس، به شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری در تمامی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی تاکیدکرد: قالیبافان با استفاده از این نوع بیمه از سه خدمت اصلی مستمری در زمان بازنشستگی، بیمه فوت و از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار بافنده فرش در این استان شناسایی شده است که کمتر از ۱۰ هزار نفر آنها از بیمه‌ بهره‌مند هستند.

رستمی افزود: براساس تفاهمنامه مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، قالیبافان متقاضی بیمه اجتماعی از مزایای ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در این طرح به‌مدت یک‌سال ۱۵ درصد حق بیمه را دولت پرداخت خواهد کرد و در سال‌های آتی یک درصد به مشارکت قالیبافان در پرداخت حق بیمه افزوده می‌شود تا در نهایت به حد نصاب کنونی پنج درصد بیمه شده و ۱۰۰ درصد کارفرما برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی چهار سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می‌دهد، که فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بافنده‌های استان تمایل به فعالیت خانگی دارند، تصریح کرد: سفارش‌پذیری فرش در استان به‌دلیل محدود بودن فضای کارگاه‌های فرش بافی کمرنگ است.

کد خبر 563152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha