آرامستان‌ها و بازارهای روز قزوین با توجه به شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سیاوش طاهرخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهردار قزوین گفت: این تصمیم در ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از احتمال ابتلای شهروندان به این ویروس و حفظ سلامت جامعه اتخاذ شده است.

سیاوش طاهرخانی با بیان اینکه تجمعات مردمی یکی از راه‌های انتقال بیماری کرونا است، اظهار کرد: با توجه به اوج گیری کرونا تا اطلاع بعدی فقط به بستگان درجه یک افراد متوفی تا ۱۵ نفر اجازه حضور در مراسم خاکسپاری و حضور در آرامستان‌ها داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایط  فعلی امکان زیارت اهل قبور برای مراجعه کنندگان به آرامستان‌های شهر حتی با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: ورود افراد به آرامستان‌های قزوین در این شرایط باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان می‌شود و انتظار می‌رود همشهریان در اجرای تصمیم ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها در این ایام همانند گذشته همکاری لازم را با مجموعه  سازمان آرامستان‌ها داشته باشند.

طاهرخانی با اشاره به فعالیت دستفروشان در بازار روزها خاطرنشان کرد: در گذشته دستفروشان با توجه به اخطار و هشدارهای بهداشتی، جانب احتیاط را در تمامی موارد رعایت می‌کردند و اما به دلیل تجمع‌ها و تردد مردمی و انتشار بیماری این موضوع به بحران کرونا تبدیل شده است.

شهردار قزوین تعطیلی بازار روزها را اقدام موثری در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری دانست و افزود: هم اکنون چهار روز بازار در سطح شهر در حال فعالیت است که شامل شنبه بازار، سه‌شنبه بازار، چهارشنبه بازار و جمعه بازار هستند.

طاهرخانی حفظ جان و سلامتی شهروندان را اولویت اصلی شهرداری قزوین عنوان کرد و بر استفاده از همه توان و ظرفیت در اختیار مجموعه مدیریت شهری برای انجام اقدامات پیشگیرانه در شیوع کرونا تاکید کرد.

قزوین  دارای۴۲۰ هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری است.

کد خبر 563031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha