داروی کاناکینوماب ساخت شرکت نوارتریس که برای درمان آرتریت روماتوئید به کار می‌رود، در بیماران کووید-۱۹ که نیاز به کمک تهاجمی تنفسی ندارند، نسبت به درمان استاندارد سودمندی بیشتری نداشت.

ٔNovartris

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بر اساس گزارش این شرکت داروسازی سوئیسی این دارو با نام تجاری Ilaris برای آرتریت روماتوئید جوانان و بیماری‌های دیگر به کار می‌رود، همچنین نتوانست مرگ‌ومیر بیماران کووید-۱۹ را در کارآزمایی بالینی مرحله نهایی کاهش دهد.

نوارتریس امیدوار بود که داروی کاناکنیوماب که ۱۱ سال پیش تایید شد، بتواند واکنش التهابی در بیماران کووید-۱۹ را کاهش دهد. این کارآزمایی که در ۴۵۴ بیمار در آمریکا، روسیه و اروپا انجام شد، آخرین تلاش برای اختصاص‌دهی دوباره داروهای قدیمی حاوی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال ضدالتهابی برای هدف جدید درمان کووید-۱۹ است که شکست خورده است.ر دست انجام دارد و برای 

نوارتریس یک کارآزمایی مرحله نهایی دیگر برای داروی دیگرش، روکسولیتینیب با نام تجاری Jakavi را هم در دست انجام دارد و با شرکت داروسازی سوئیسی Molecular Partners برای آزمایش داروی بالقوه ضد ویروسی آن همکاری دارد تا این دارو زودتر وارد مرحله کارآزمایی بالینی شود.

کد خبر 562965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha