آخرین نتایج شمارش آرا در ایالت جورجیا نشان می‌دهند بایدن همچنان در حال کاهش فاصله‌اش با دونالد ترامپ است و اکنون ترامپ فقط ۹۵۲۵ رای از بایدن جلوتر است.

voting

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین با توجه به وجود باقیمانده هنوز شمرده نشده، ممکن است بایدن بتواند از این فاصله بگذرد و با شمار بسیار اندکی رای بیشتر نخستین نامزد ریاست‌جمهوری دموکراتی از سال ۱۹۹۲ شود که در این ایالت به پیروزی رسیده است

در عین حال ممکن است ایالت پنسیلوانیا نتایجش را زودتر اعلام کند و با توجه روند مشابه افزایش درصد آرای بایدن در این ایالت، او بتواند از مرز ۲۷۰ رای الکترال بگذارد و چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا شود.

علت این است افزایش درصد آرای بایدن در انتهای شمارش آرا این است که در انتخابات اخیر به علت شیوع کرونا شمار قابل‌توجهی از افراد از امکان رای دادن غیابی از طریق پستی استفاده کرده‌اند. طرفداران حزب دموکرات بیشتر از رای دادن پستی استفاده می‌کنند و طرفداران حزب جمهوریخواه بیشتر در روز رای‌گیری سر صندوق حاضر می‌شوند.

با توجه به اینکه در اغلب ایالات رای‌های حضوری در ابتدا شمرده می‌شوند، نامزد جمهوریخواهان (ترامپ) جلو می‌افتد و با رسیدن به شمارش آرای پستی نامزد دموکرات‌ها (بایدن) است که می‌تواند اکثریت آرا را به دست آورد و برنده نهایی شود.

یک اثر دیگر بالا بودن درصد آرای پستی کند شدن روند شمارش است، چرا که برای پردازش رای پستی (خارج کردن برگه رای از پاکت، تطبیق امضاء و ...) زمان بیشتری لازم است. به همین خاطر اعلام نتایج در برخی از ایالت‌ها به تاخیر افتاده است. 

کد خبر 562807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha