بازگشت تاریخی جو بایدن در ایالت میشیگان لحظاتی پیش کامل شد و او با افزودن ۱۶ رای الکترال این ایالت کلیدی، آمار الکترال کالج خود را به عدد ۲۶۴ رساند.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، دانلد ترامپ چهار سال پیش در رقابت با هیلاری کلینتن آرای میشیگان را با فقط دو دهم درصد اختلاف (کمترین اختلاف در ۵۰ ایالت) از آن خود کرده بود و امید داشت امسال هم آن پیروزی را تکرار و راهش را برای ماندن در کاخ شفید تکرار کند. تا پیش از سال ۲۰۱۶، نامزدهای دموکرات در شش انتخابات پیاپی در میشیگان پیروز شده بودند.

ترامپ تا نخستین ساعات روز چهارشنبه اختلافی تقریبا هشت درصدی با بایدن داشت اما با آغاز شمارش آرای پستی و غیابی ناکهان ورق به سود نامزد دموکرات برگشت و بایدن توانست خود را به ترامپ نزدیک کند. او در ساعت‌های پایانی شمارش آرا نه تنها به ترامپ رسید، بلکه فاصله‌اش را به تدریج بیشتر کرد و به بیش از یک درصد رساند؛ حدود ۶۷ هزار رای.

با افزوده شدن ۱۶ رای الکترال ایالت میشیگان به آرای بایدن و رسیدن به عدد ۲۶۴، حالا نامزد ۷۷ ساله دموکرات برای تبدیل شدن به چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده فقط به شش رای الکترال نیاز دارد؛ آرایی که به احتمال فراوان تا چند ساعت دیگر از پیروزی در ایالت نوادا به او می‌رسد و کار ترامپ را یکسره می‌کند.

کد خبر 562608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha