فاصله رای ۷۰۰ هزار تایی دانلد ترامپ با جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا با آغاز شمارش آرای غیابی به حدود ۵۰۰ هزار کاهش یافته و انتظار می‌رود در ساعت‌های آینده کمتر هم بشود.

بايدن و ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، حدود ۱.۴ میلیون نفر در ایالت کلیدی پنسیلوانیا آرای خود را غیابی به صندوق انداخته‌اند و شمارش این رای میلیونی تازه از یکی دو ساعت آغاز شده است. تا پیش از این، ترامپ حدود ۱۲.۵ درصد با بایدن در پنسیلوانیا فاصله داشت اما از آنجا که بسیاری از آرای پستی و غیابی به سبد نامزد دموکرات واریز می‌شود، بعید نیست با افزایش شمارش آرا فاصله دو نامزد کم و کمتر شود. نکته اینجاست که اوضاع بهتر بایدن در آمار رای‌های غیابی را منابع دولتی تایید کرده‌اند.

خبرنگاران روزنامه معتبر نیویورک تایمز آمریکا معتقدند اگر شیب آرای پستی و غیابی به همین شکل به سود بایدن ادامه داشته باشد، نه‌تنها فاصله ۵۰۰ هزار خیلی آسان جبران می‌شود، بلکه نامزد ۷۷ ساله دموکرات‌ها می‌تواند در پنسیلوانیا هم بایدن را پشت سر بگذارد و ۱۶ رای الکترال این ایالت را از آن خود کند. تا این لحظه ۶۴ درصد آرای پنسیلوانیا شمارش شده و هنوز ۳۶ درصد مانده که بخش زیاد آن بی‌تردید به بایدن اختصاص دارد.

برخی بنگاه‌های شرط‌بندی بخت بایدن را برای بردن انتخابات تا حدود ۸۰ درصد بالا برده‌اند

از سوی دیگر، بنگاه‌های شرط‌بندی پس از چند ساعت که ترامپ را بخت اول بردن انتخابات می‌دانستند، دوباره به بایدن روی خوش نشان داده‌اند. در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه و با پیروزی ترامپ در ایالت‌های مهم، بخت او برای ورود دوباره به کاخ سفید به ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده بود اما حالا بنگاه‌های شرط‌بندی در اروپا و اقیانوسیه بخت بایدن را برای پیروزی در انتخابات بین ۵۸ تا ۶۳ درصد می‌دانند. ترامپ هم همچنان حدود ۴۰ درصد برای ماندن در مقام ریاست جمهوری آمریکا بخت دارد. این تغییر عجیب پس از بالا آمدن بایدن در آرای ایالت ویسکانسین رخ داد.

کد خبر 562558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha