سازمان برنامه و بودجه با آماری تفکیکی از تخصیص‌های صورت گرفته از بودجه یک میلیارد یورویی برای مقابله با کرونا خبر داد.

کرونا در یزد - بیمارستان

هفته گذشته در گزارشی که در همشهری‌آنلاین از بودجه تخصیص یافته از محل یک میلیارد یوروی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا منتشر شد، آمده بود که ۸۰ درصد این بودجه به وزارت بهداشت، وزارت رفاه و همچنین نیروهای مسلح اختصاص یافته است. 

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛ جزئیات کامل پرداخت‌های دولت برای کرونا | چقدر به بیمه بیکاری و نیروهای مسلح پرداخت شده است؟ | جداول هزینه‌های کلی کرونا در ایران

اکنون مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به برخی رسانه‌ها درباره سرنوشت مبهم یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از ویروس کرونا، خبر داده که تمام این بودجه اختصاص یافته است. 

در این گزارش با اشاره به تخصیص ١۴هزار و ٣٣٣ هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا از محل بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی آمده که ٨٩ درصد این بودجه (١٢ هزار و ٧٧٨ میلیارد تومان) به وزارت بهداشت ارائه شده؛ ٩ درصد صرف تامین بیمه بیکاری شده که قاعدتا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است و یک درصد (١۵٠ میلیارد تومان) نیز به نیروهای مسلح پرداخت شده است.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان برنامه و بودجه، تخصیص اعتبار به مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط بصورت مرحله‌ای و همچنین ریالی بوده که براساس میزان ارز آزاد شده توسط صندوق توسعه ملی در هر مرحله و تبدیل ارز به ریال بر اساس نرخ روز ارز نیمایی توسط بانک مرکزی صورت گرفته است.

درحالی سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۸۹ درصد بودجه یورویی مقابله با کرونا به وزارت بهداشت خبر داده است که وزیر بهداشت چند روز پیش در گفتگو با برنامه نگار، اختصاص بودجه را کمتر از ۵۰ درصد عنوان کرده بود. 

دراین‌باره ببینید؛ روایت نمکی از دغدغه رهبرانقلاب درباره کرونا | بودجه‌ای که قطره‌چکانی برای مبارزه با ویروس به ۵۰ درصد هم نرسیده است

با این حساب و با توجه به گزارش سازمان برنامه و بودجه باید بودجه ارزی اختصاص یافته برای مقابله با کرونا به نهادهای مختلف دولتی و حاکمیتی را تمام شده دانست، این درحالی است که پیک سوم کرونا همچنان در اوج خود است و پیش‌بینی‌ها برای آینده ویروس و بیماری‌زایی آن، چندان امیدوارکننده نیست. 

کد خبر 562551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha