سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

جوان نخبه قوچانی موفق به تولید گوشت گیاهی و فرآورده‌های گوشتی از گیاه شد که علاوه بر بالا بودن پروتئین، مضرات گوشت‌های حیوانی موجود در بازار را ندارد.

گوشت گیاهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تولید گوشت و فرآورده‌های دامی در دنیایی که هر روز رو به آلوده‌تر و کوچک‌تر شدن می‌رود چیزی جز دردسر و بیماری به همراه ندارد. بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و کبد چرب سبب شده تا کارشناسان و پزشکان درصدد جایگزین کردن پروتئین و گوشت گیاهی به جای پروتئین‌های دامی باشند، این تحول می‌تواند آینده نسل بشر را تضمین کند. 

میلاد حیاتی اهل شهرستان قوجان در استان خراسان رضوی، تنها جوان ایرانی است که موفق به تولید گوشت گیاهی شده است. او در این باره گفت: تولید گوشت گیاهی به اصطلاح کارشناسان صنایع تغذیه، گوشت آنالوگ تنها در چند کشور پیشرفته از جمله انگلستان انجام شده و در ایران فقط به صورت آزمایشگاهی چند نمونه ناموفق بوده که به نتیجه نرسیده است. با تلاشی که از سال ۹۴ تا ۹۸ انجام شد موفق به ساخت گوشت «آنالوگ» از دانه‌های گیاهی شدم و در تواید این محصول از گیاه خُلَّر سَنـگِـنَک سرده‌ای از گیاهان گلدار استفاده کردم.

کد خبر 562196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha