عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان - سنندج (قطعه یک) امروز دوشنبه ۱۲ آبان در محدوده شهر همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

بهمن مراد نيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از چند پروژه عمرانی در شهرهای سقز، بانه و مریوان به استان کردستان سفر کرده است. وی بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان - سنندج(قطعه یک) و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) مستقیم با بالگرد عازم شهر سقز در استان کردستان شد.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سقز از فرودگاه در دست ساخت این شهر بازدید و سپس با بالگرد به مرز سیرانبند بانه سفر کرده و با حضور در محل احداث راه چهار خطه این مرز، از این پروژه عمرانی بازدید خواهد کرد. استاندار کردستان در این بازدید گفت: راه و راه آهن برای توسعه کردستان بسیار اهمیت دارد و اهتمام رئیس جمهوری به توسعه این استان بسیار ارزشمند بوده و باید قدردان دولت برای اجرای پروژه‌های مهم زیرساختی در این استان بود.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه اتصال راه آهن تهران و همدان به سنندج، باعث توسعه کردستان در بخش‌های مختلف خواهد شد، یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه مهم در سال آینده، روزهای درخشانی را در کردستان شاهد خواهیم بود. راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است که قطعه اول آن به طول ۶۴.۵ کیلومتر و ۸۳ درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول ۵۶ کیلومتر و ۷۰ درصد پیشرفت و قطعه سوم هم ۲۹ کیلومتر و ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: این مسیر به طول تقریبی ۱۵۱ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که بخش تهران - همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

طول طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

کد خبر 561944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha