یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

انجمن پویش حمایت از بیماران سرطان پستان (ققنوس) به مناسبت اکتبر، ماه آگاهی‌بخشی سرطان پستان بنای تاریخی طاق بستان کرمانشاه را در حمایت از این بیماران و آگاهی‌بخشی بیشتر این بیماری شامگاه شنبه ۱۰ آبان به رنگ صورتی درآورد.

طاق بستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر و بنیانگذار پویش حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان کرمانشاه گفت: در مورد سرطان پستان، تشخیص به موقع کلید اصلی در موفقیت درمان هست، از این رو آگاهی نسبت به علایم خطر و معاینه شخصی، باعث تشخیص زودهنگام این بیماری در جامعه و به تبع آن، درمان کم هزینه‌تر و متقن‌تر خواهد بود.

دکتر شیما اسفندیاری افزود: هر ساله در این ماه در تمام دنیا، هر شهر، برجسته‌ترین نماد فرهنگی و تاریخی خودش را با نورپردازی به رنگ صورتی در می آورند تا توجه آحاد جامعه را به اهمیت این موضوع جلب کنند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در ایران، پویش حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان ققنوس، در سال ۱۳۹۸ طاق‌بستان را همگام با زنجیره آگاهی‌بخشی جهان به رنگ صورتی درآورد و امسال هم این بنای تاریخی ارزشمند باز رخت صورتی بر تن کرد تا همچنان در آگاهی‌رسانی این بیماری در ایران پیشرو و پیشتاز باشیم.

مدیر و بنیانگذار پویش حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان کرمانشاه در ادامه گفت: نکته مهمی که امسال برای پزشکان انکولوژیست چالش برانگیز شده، ویروس کروناست و متاسفانه تعداد بسیار زیادی از بانوان، حتی با مشاهده علایم خطر در معاینه شخصی، به خاطر ترس از ابتلا به کرونا، از مراجعه به پزشک سر باز می‌زنند و این باعث شده که تشخیص سرطان پستان در مراحل پیشرفته‌تر صورت بگیرد.

اسفندیاری افزود: متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، خانم‌ها با دیدن علایم خطر، از مراجعه به پزشک چشم‌پوشی می‌کنند و این باعث شده که تشخیص سرطان پستان در مراحل پیشرفته‌تری صورت بگیرد که این اتفاق هزینه‌بری از جنبه‌های مالی، جانی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: امسال اهمیت اطلاع‌رسانی برای توجه به علایم خطر و عدم تعویق مراجعات به پزشک به دلیل ترس از کرونا دوچندان شده از این رو از بانوان عزیز می‌خواهیم که با نحوه معاینه شخصی که در صفحه اینستاگرام ققنوس هم آموزش داده شده، آشنا شده و در صورت مشاهده علایم خطر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ذکر شده برای کرونا، حتما به پزشک مراجعه کنند.

از هر ۸ زن، یک نفر گرفتار سرطان پستان

مدیر و بنیانگذار پویش حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان (ققنوس) در ادامه با بیان اینکه از هر ۸ زن یک نفر در مدت زندگی خود به سرطان پستان دچار می‌شود، گفت: آمارها موید اهمیت توجه به این سرطان در جوامع مختلف است.

اسفندیاری با بیان اینکه در سرطان پستان، نکته مهم در موفقیت درمان، تشخیص به موقع هست، لذا آگاهی بخشی در مورد نحوه معاینه شخصی و شناخت علایم خطر سرطان پستان  برای تشخیص به موقع در تمام جوامع از مهم‌ترین اقدامات شناخته می‌شود.

او با بیان اینکه برای جلب توجه بیشتر به این سرطان، یک نماد و یک ماه کامل را به آن اختصاص داده‌اند، افزود: نماد سرطان پستان، روبان صورتی و ماه اکتبر به عنوان ماه جهانی آگاهی‌بخشی سرطان پستان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 561592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha