جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گفت: در یک ماه گذشته هشت مرکز ترک اعتیاد دارای مجوز به دلیل تخلف‌های گسترده در این شهر مهر و موم شده ‌است.

مرکز ترک اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام قضایی که نخواست نامش عنوان شود روز شنبه ۱۰ آبان افزود: سه مورد از این مراکز پس از تعطیلی اقدام به انجام اصلاحات کردند و فعلا به صورت مشروط باز شده‌اند. جرایم مدیران سه مرکز دیگر در حال رسیدگی است و به دلیل گسترده یودن تخلف امکان بازگشایی ندارند. تعدادی از متهمان به قید وثیقه آزاد شده‌اند و در حال حاضر سه نفر در زندان به سر می‌برند. در پرونده مراکز ترک اعتیاد، چهار نفر از کارشناسان و مدیران بهزیستی خراسان رضوی و مشهد هم به عنوان مطلع به دادسرا احضار شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

وی افزود: در یک ماه گذشته بیش از ۳۰ مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز و بدون مجوز در مشهد شناسایی و تعطیل شده‌ و پرونده بیش از ۲۵ نفر از متهمان در دست رسیدگی است. شرایط بسیار نامناسب بهداشتی و نگهداری، ضرب و جرح و شکنجه مددجویان، گرسنگی دادن اجباری، استفاده از آمپول‌های بیهوشی برای انتقال به مرکز، آدم‌ربایی و انتقال افراد غیرمعتاد در مراکز ترک اعتیاد و بازداشت غیرقانونی آنها و بستن مددجویان با زنجیر به تخت بخشی از تخلفات این مراکز است.

جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از نهادها و دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواست نظارت خود را بر مراکز ترک اعتیاد مجاز و شناسایی مراکز غیرمجاز به صورت برنامه‌ریزی‌شده و مستمر انجام دهند.

استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی حدود ۹ هزار معتاد متجاهر دارد و نرخ ابتلا به اعتیاد و دخانیات در این استان ۲.۷ درصد جمعیت آن است. ۴۰۰ مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح خراسان رضوی زیر پوشش و نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارند.

کد خبر 561366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha