زمین‌لرزه‌ای قوی که روز جمعه ۹ آبان در دریای ارژه در فاصله ساحل ترکیه و جزیر ساموس یونان رخ داد باعث ویرانی چند ساختمان در شهر ازمیر در غرب ترکیه و کشته شدن دست کم شش نفر شد.

ّIzmir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان بلایا و اضطرارهای ترکیه (ADAD) از  کشته شدن ۶ نفر در شهر ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه با جمعیت ۴.۵ میلیونی خبر داد که یکی از آنها غرق شده است. همچنین به گفته این سازمان ۲۰۲ نفر زخمی شده‌اند.

یاووز سلیم کاشغر، فرماندار ازمیر گفت دست کم ۷۰ نفر از زیر آوار نجات داده شده‌اند. به گفته او ۴ ساختمان ویران و بیش از ۱۰ ساختمان فروریخته‌اند و ساختمان‌های دیگری نیز آسیب دیده‌اند.

بر اساس گزارش AFAD عملیات جستجو و نجات در دست کم ۱۲ ساختمان ادامه دارد

یک سونامی کوچک به محله صفرحصار شهر ازمیر برخورد کرد. ویدئوهای پست‌شده در توئیتر بالا آمدن آب و وارد شدن آن به خیابان‌های این محله را نشان می‌دهند.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند زمین‌لرزه در همه سواحل دریای اژّه و دریای مرمره در ترکیه از جمله در استانبول احساس شده است. 

یک هشدار سونامی در جزیره ساموس یونان اعلام شده  و به ساکنان گفته شده است از ساحل دوری کنند، آب در محل پهلوگیری کشتی‌ها در بندر اصلی ساموس بالا آمده و به خیابان‌ها سرازیر شده است. از ساکنان این جزیره خواسته شده است با توجه ادامه پس‌لرزه‌ها از ساختمان‌ها دور بمانند. مقامات این جزیره هم آسیب دیدن ساختمان‌ها و بخشی از شبکه‌ جاده‌ای این جزیره را گزارش کردند.

مرکز زلزله‌شناسی اروپا-مدیترانه اعلام کرد شدت این زمین‌لرزه را در ارزیابی مقدماتی ۶.۹ ریشتر و مرکز آن را در ۱۳ کیلومتری شمال غرب جزیره یونانی ساموس اعلام کرد. ارزیابی مقدماتی سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده شدت زلزله را ۷ ریشتر تعیین کرده است. این تقاوت میان ارزیابی مقدماتی شدت زمین‌لرزه در ساعات و روزهای ابتدایی پس از آن شایع است. چندین پس‌لرزه هم در منطقه احساس شده است

کد خبر 561235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha