مقامات در مسکو پایتخت روسیه آماده واکسیناسیون گروهی مردم بر ضد کووید-۱۹ در اوائل ماه آینده می‌شوند.

Moscow

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آناستازیا راکووا، معاون شهردار مسکو می‌گویند ساکنان این شهر که بخواهند بر ضد کووید-۱۹ واکسینه شوند، ممکن است بتوانند از اوائل ماه آینده هنگامی که میزان‌های بالای واکسن عرضه شد، این کار را انجام دهند.

به گفته راکووا، شبکه‌ بزرگی از اتاق‌های ویژه‌ واکسیناسیون در پایتخت روسیه ایجاد شده است و تا به حال ۲۵۰۰ نفر از افراد در معرض خطر بالای عفونت- عمدتا پزشکان و آموزگاران- واکسینه شده‌اند.

از طرف دیگر حدود ۹۰۰۰ تفر از ساکنان مسکو به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی بزرگ در جریان دو دوز واکسن اسپوتنیک ‍V دریافت کرده‌اند.

راکووا  روز جمعه ۹ آبان در مصاحبه‌ای با تلویزیون Russia 24 گفت واکسیناسیون عمومی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، چرا که شمار لازم واکسن برای انجام این کار هنوز تحویل نشده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفته بود به علت مشکلات در دسترسی به تجهیزات، روسیه در افزایش تولید واکسنش با مشکلاتی روبرو شده است.

شمار موارد جدید کروناویروس روز جمعه در مسکو به ۵۲۶۸ مورد رسید که هنوز کمتر از حداکثر مقدارش در ماه مه (اردیبهشت) است، اما از زمان برداشته شدن محدودیت‌ها و منع رفت‌وآمد بالاترین مقدار شمرده می‌شود.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو روز پنجشنبه گفت امیدوار است که این شهر نیازی به محدودیت‌های شدید مانند آنهایی که در فرانسه و آلمان اعمال شده است، نداشته باشد.

روسیه در هفته‌های اخیر با افزایش شمار موارد جدید کروناویروس روبرو بوده است و مقامات این کشور روز جمعه ۱۸۲۸۳ مورد جدید عفونت را اعلام کردند که بالاترین مقدار از زمان شروع پاندمی در این کشور است.

روسیه روز جمعه همچنین ۳۵۵ مورد مرگ ناشی از کروناویروس را اعلام کرد. مجموع شمار تلفات ناشی از کرونا در روسیه به ۲۷۶۵۶ مورد رسیده است. روسیه تا به حال ۱۵۹۹۹۷۶ مورد عفونت را گزارش کرده است و از این لحاظ در رده چهارم پس از آمریکا، هند و برزیل قرار می‌گیرد.

کد خبر 561198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha